Nutzerbewertungen im Überblick
Über Brevo
SendinBlue ist ein cloudbasiertes E-Mail-Marketing-Tool für Unternehmen aller Größen. Die Lösung bietet Marketing Automation, E-Mail-Kampagnen, Transaktions-E-Mails und SMS-Nachrichten innerhalb in einer Suite. Mit...
Mehr erfahrenAlle Bewertungen zu Brevo Filter anwenden
Nutzerbewertungen zu Brevo durchsuchen
Alle Bewertungen zu Brevo Filter anwenden
- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Optimales Email-Marketing, sehr schöne Kontaktverwaltung, interessante CRM-Funktionalität
SendInBlue meistert die Herausforderung, Kampagnenmanagement und CRM mit einer sehr schnell erlernbaren Oberfläche zu versehen. Auch die für die meisten Anwender spröden IT-Themen werden im System leicht verständlich erläutert, so dass auch wenig IT-erfahrene Personen sicherstellen können, dass Marketing-Emails nicht im Spam des Empfängers landen.
Vorteile
Die erste Email-Kampagne hatten wir innerhalb eines Arbeitstages konfiguriert und versendet. Für folgende Kampagnen brauchen wir nur noch ein bis zwei Stunden inkl. Kontaktselektion, Designentwurf und Test. Obwohl SendInBlue ausschließlich für Email-Marketing angeschafft haben, hat uns im Verlauf die CRM-Funktionalität sehr gut gefallen, so dass unser Vertrieb jetzt das gesamte CRM über SendInBlue managt.
Nachteile
SendInBlue ist weitgehend frustfrei. Wir haben keine Kritikpunkte.
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Gründe für den Wechsel zu Brevo
Für ein kleines Unternehmen ist SendInBlue die optimale Wahl. Mitarbeiter brauchen wenig Einarbeitungszeit, die Funktionalität ist optimal für Vertrieb und Email-Marketing. Ein wertvoller Zusatznutzen ist das Vorhandensein von CRM-Funktionen.- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
"Das ganze ist recht rudimentär"
Brevo ist grundsätzlich einfach zu bedienen, solange man an der Oberfläche kratzt und ein einfaches Newsletter-Tool benötigt.
Vorteile
Einfaches Basis-Setup von Verteilern; Einfaches Design von Newsletter-Vorlagen; Relativ viele Möglichkeiten, das Tool in die Website zu integrieren (von HTML-Codes bis zu Plugins).
Nachteile
Der Titel des Zitat kommt vom Kundenservice und bezieht sich auf die Formulare zur Profilaktualisierung. Es ist weder möglich, diese sinnvoll zu individualisieren (z.B. lassen sich Attribute nicht auswählen; Pflichtfelder nicht stylen; Felder nicht conditional darstellen; Farben von Pflichtfeldern nicht stylen; das Datumsformat auf deutsche DIN 5008 ändern), noch in den Abonnement-Prozess einzubinden (lediglich als Automation nach Registrierung). Der Support liest die E-Mails nicht genau und antwortet nur mit FAQs – auch beim Nachhaken.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Einfaches und günstiges Neswslettertool
Vorteile
Sendinblue ist, nach einer umfangreichen Installation und Einrichtung, für die Anwender sehr einfach zu bedienen. Durch die Erweiterbarkeit mit Apps, werden die Möglichkeiten so umfangreich, dass Sendinblue eine Komplettlösung für das Marketing bereit stellt. Zusätzlich zu den "normalen" Newslettern können Kampagnen per WhatsApp und SMS, auch personalisiert, durchgeführt werden.Weiterhin wird neben einem rudimentären CRM auch Chats, Meetingbuchungen, Landingpages, die Veraltung von Facebook Ads sowie ein Postfach angeboten.Die kostenlose Version reicht für viele Kleinunternehmer aus, um effektives Marketing zu betreiben. Die Preise für die Vollversion sind angemessen.
Nachteile
Eigentlich gibt es kaum etwas Negatives zu sagen. Eventuell, dass das CRM nicht wirklich als solches bezeichnet werden kann. Aber da es sich noch am Anfang der Entwicklung befindet, besteht hier große Hoffnung, dass sich Sendinblue zu einem umfangreichen Komplettsystem entwickelt.
Die besten Alternativen zu Brevo
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sehr gutes Tool für Newsletter und mehr
Vorteile
Einfache Bedienung, einfacher E-Mail-Adressen-Import, sehr gute API mit vielen Funktionen
Nachteile
Seit ein neues Abo-Modell eingeführt wurde, wurde die Berichtsfunktion künstlich beschnitten. Z.B. für Heatmaps zur Analyse einer Newsletter-Kampagne müsste man nun auf einen beträchtlich teureren Plan upgraden. Besonders ärgerlich ist das diese Funktionen unter sendinblue noch in unserem Plan enthalten waren. Das ist grenzwertig. Ich würde diese Geschäftspraxis beenden.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sehr gutes Newsletter Tool mit Schwächen im Bereich Marketing Automation
Wöchentlicher Newsletter-Versand. Alles darüber hinaus nur via Schnittstellen zu anderen Tools.
Vorteile
Schon seit NL2GO ist dieses Tool eine top und vor allem DSGVO-konforme Mailchimp-Alternative gewesen im Bereich Email Marketing. Daran hat sich auch nach Umstellung auf SIB nichts geändert.
Nachteile
Leider sind die Funktionen, die über das reine Erstellen und (auch gut segmentierte) Distribuieren von Email Marketing Kampagnen hinausgehen, noch ausbaufähig. Man sieht die Bemühungen von SIB an der Stelle, doch derzeit kann ich hier nicht viel Positives sagen.
Antwort von Sendinblue
Hey Felix, My name is Nadja and I'm Sendinblue's Reputation Specialist. Thanks a lot for your valuable feedback. Please do let me know if there's anything I can do on my side to help you further familiarize yourself with the platform. You can contact us via our contact form or by opening a ticket through your Sendinblue account.
Regarding your comment on certain features, I can assure you that we're working on our product and service continuously and lots of exciting things are coming :)
Kind regards,
Nadja from Sendinblue
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
E-Mail Marketing leicht gemacht
Ich würde es zusammenfassen mit: Sehr bemüht. Es gibt viele Möglichkeiten, aber längst nicht alle, die andere Anbieter beinhalten. Weil immer mehr Funktionen dazu kommen, wirkt es manchmal etwas unübersichtlich. Für kleinere Use-Cases ist es jedoch mehr als ausreichend und leicht anzuwenden.
Vorteile
Sendinblue (ehemals Newsletter 2 Go) ist in der Einfachheit der Anwendung wirklich nicht zu übertreffen. Auch ohne Einarbeitung oder Vorkenntnisse kann man schnell und einfach Kampagnen erstellen und verschicken. Die E-Mail-Pakete sind angemessen und der Support hilft via Mail schnell und einfach weiter.
Nachteile
Die Automationen bedürfen schon etwas mehr Know-How und sind nicht ganz so einfach umzusetzen. Auch die Erstellung von Anmeldemasken kann manchmal etwas kompliziert sein, wenn man mit verschiedenen Hacken verschiedene Listen befüllen will. Hier braucht man manchmal Unterstützung von einem Anwender, der schon länger Sendinblue nutzt.
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Der Kampagnenversand ist voll unlogisch im Ablauf. Nehmt euch ein Beispiel an Mailchimp
Ich will newsletter versenden und haben jedesmal Ewigkeiten , weil das ganze so unlogisch aufgebaut ist. Voll nervig, hatte ich mit Mailchimp nie.
Vorteile
Gestaltungsblöcke einfügen ist toll, es ist günstiger als mailchimp aber tausendmal nerviger
Nachteile
Erst zum Schluss kommt die Meldung, dass die Bilder zu gross sind. Plötzlich kann ich meine eigene Mailadresse nicht mehr als Absender einfügen. was soll das denn!!!!Für jede Kampagne brauche ich ewig, Wer bezahlt diese Zeit?
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Support ist sehr schnell, freundlich und hilfreich
Vorteile
Leichte Integration in Wordpress möglich und sehr guter Support
Nachteile
DOI Prozess ist noch nicht 100% funktionsfähig ... es wird aber daran gearbeitet. Eine Info dazu vorab hätte mir viel Zeit erspart.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Tolles Produkt und superschneller freundlicher Service
bei Problemen gibt es sofort Hilfe
Vorteile
Gesamte Aufmachung, und einfaches Handling
Nachteile
Noch nichts bemerkt, läuft alles so wie ich es möchte
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Schnelle Ergebnisse dank der einfachen Handhabung
Vorteile
Schnelle Ergebnisse sind immer wichtig, deshalb ist die einfache Handhabung von Sendinblue ein großer Vorteil. So können Sie Ihre Nachrichten schnell versenden und erhalten schnelle Ergebnisse.
Nachteile
Die Bedienung ist nicht immer sehr intuitiv und manchmal ist es etwas verwirrend. Alles in allem ist es jedoch top.

- Branche: Versicherung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
E-mail marketing made easy
We use it weekly and in some cases daily. It's easy to use, easy to get data and easy to setup and change according with the reports we are able to obtain.
Vorteile
The platform is really user friendly and it allows us to integrate data with our in-house developed systems.
Nachteile
The customisation of the design of each e-mail it's a little bit tricky, but we make it work with our own designs being uploaded in the platform.
Warum Brevo gewählt wurde
Mostly because we were looking for a better integration with our own systems and Sendinblue was the best option.Zuvor genutzte Software
MailchimpGründe für den Wechsel zu Brevo
Our IT team felt comfortable working the integrations through Sendinblue with our systems, also the price for more than 100,000 sent e-mails was critical in the decision. The marketing department were also happy working with the data and reports the platform provides.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sendinblue is a great email marketing platform
Overall, I have had a positive experience with Sendinblue. The platform is easy to use and the reporting features are really helpful in improving my email marketing results. I would definitely recommend Sendinblue to anyone looking for a good email marketing solution.
Sadly we missed alot of other features, so we switched over to a more complete platform. But price wise sendinblue is GREAT for email marketing!
Vorteile
I have been using Sendinblue for a while now and I have to say that I am really happy with it. It is a great platform for sending out newsletters and other automated emails. The reporting features are also really good, and I have been able to improve my open rates and click-through rates thanks to the insights I have gained from the reports. Overall, I would highly recommend Sendinblue to anyone looking for a great email marketing platform.
Nachteile
I didn't really like the fact that I couldn't personalize my emails as much as I would have liked. I also found the interface a bit confusing at times.
In Betracht gezogene Alternativen
ActiveCampaignGründe für den Wechsel zu Brevo
I chose Sendinblue because it is easier to use and has better reporting features than Activecampaign. The platform is also a lot cheaper, which was a big plus for the customer at that time.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Brevo
Vorteile
Confirming and tracking delivery of emails
Nachteile
confirmation of email delivery only available via control panel
- Branche: Fotografie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Don't believe the hype...for all the support you'll get you might as well write your own...
Well if I haven't said enough already all I can do is reaffirm that Brevo has been a waste of time from a business point of view and a terrible experience from a personal one.So call tech support is an utter joke, the staff arrogant, belittling and even confrontational.Irrespective of how bad or mediocre the service turned out to be, how can you work with such horrible people?Your call
Vorteile
Up front I liked the blurb that tells me "easy to use" and "top notch support" neither of which turn out to be the least bit true.So, when you discover that this is a whole new minefield then ask for help, the support it not just laughable but outright insulting....more below
Nachteile
The whole experience was a waste of time and energy, I am insisting on a full refund but once again "support" just send me links to pages and tell me to sort it out myself.I feel a court case coming on.So, what can you say about Brevo "Customer Experience Officers" except they do their best to make that experience a bad one, to the point they are as a team and individually, arrogant, uncaring, and are happy to insult to the point of being confrontational...you will be treated like an idiot.If you wish to work under those conditions it's up to you but not me. Also, was it good for my business?Not it the least

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Best Email Automation & Transactional Email Platform
Absolutely excellent experience throughout the years.
Vorteile
Wide range of features, particularly developer-friendly ones such as transactional email, SMTP and API. Also, affordability for small and medium businesses. The developer documents and customer service are probably the best.
Nachteile
Nothing much to hate about Brevo (previously known as SendinBlue), except maybe the new colour scheme. On a more serious note, the email builder can be improved slightly in terms of UX. Certain things require one or two too many clicks.
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Good Email automation tool for marketing
Vorteile
Brevo formally know as Sendiblue has been very resourceful to our organization. The user interface is friendly, it has good automation features and also supports sms marketing besides email marketing.
Nachteile
After using other softwares, I discovered that this software is some how limited in analytics. Hope that's looked into in the nearest future.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Review for Brevo
Vorteile
Brevo is an affordable and easy-to-use software. It is easy for other participants who have no experience.
Nachteile
Sometimes it has some flaws but the support is decisive.
- Branche: Software für die Automobilindustrie
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Great tool for creatives.
Vorteile
Creative flexibility, responsive analytics, and overall good UX for users of all experience levels. I like how hard it is for me to identify which "one" thing that is great; it's an entirely unproblematic system.
Nachteile
There are some features that require customer support to set up, and sometimes that can take a while to coordinate through email tickets. Brevo's customer support team is extremely nice though, and once set up, those features are rock solid and good to go.
- Branche: Erholungseinrichtungen & -dienstleistungen
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Straightforward system for email marketing and management
Vorteile
I've been using Brevo for 2 or 3 years to create and track marketing email campaigns. Like any of these systems, you need to invest a little time to set up your styles but beyond that, it's easy to edit templates and create new content.
Nachteile
It was a new system to learn with different features to some other software, but once you're used to it, it's easy to navigate.
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
the customer service is amazing
brevo is easy to use and very comfort. i like the customer service
Vorteile
i like the customer service, they help with everything
Nachteile
it's little bit difficult to make automations, but the team can help with that.
- Branche: Kunst & Handwerk
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
You get what you pay for
Unfortunately, I left before I even sending out a single email to my subscribers.
Vorteile
As a small business owner, the thing that attracted me to Sendinblue was the pricing. At the time I was using this, my marketing emails were fairly low-tech and with a few trade-offs, I was excited that I could send to unlimited contacts using the free plan. It also offered some customizations with the free plan other services didn't, and I felt like the pricing for larger lists was extremely fair (as I was hoping to stay with them).
Nachteile
The backend was a bit clunky and felt fairly outdated, but I was willing to overlook that for the price. After setting up my lists, default settings, first email, etc. I got a notice that I would have to go through verification before sending my first email. The process was RIDICULOUS. I had to schedule a call with someone in France (which seemed odd, but okay). My call was rescheduled twice and then ultimately canceled. After a month of trying to verify, I ultimately switched providers. After having gone through all the setup work, I never even got to send out anything more than a test email to myself.
Warum Brevo gewählt wurde
Mailchimp became too expensive for the size of my business and email list.Zuvor genutzte Software
MailchimpAntwort von Sendinblue
Hey there! My name is Nadja and I'm Sendinblue's Reputation Specialist. I'm very sorry you've had this experience with us, especially since it's our goal to support small business owners, helping them grow through marketing campaigns. Would you mind providing us with more details (User ID + contact address) so we can find a solution as soon and best as possible? You can contact us via this form: https://www.sendinblue.com/contact/, open a ticket through your account - provided you still have access - or simply provide more information via Capterra!
Thank you for your feedback and sincerest apologies. I can assure you that we're working on our product and service continuously.
Hoping to hear from you soon,
Nadja from Sendinblue
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Sendinblue. For those that want an all in one solution for mail, marketing, list management
Before Send in blue I had dabbled with mailchimp and found it so hard to do anything and all the time being punished with the financial hits of the charges. Once I signed up for Sendinblue the whole mailshot, landing page, website to data opt in became a breeze. Anytime I faltered I went back to the sendinblue videos or course. Everything is a delight to do and creating a campaign less painful than before and the deliverability is high. A true winner of an experience.
Vorteile
Send in Blue makes is easy to mark out and make a plan of action so you know what you want to do. From the campaign email through to the landing page, to the sign ups and all integrated nicely with my wordpress website and Elementor. As it is all in one place you can skip in and out and work on components and filter and sort the emails. Make a list of what you want and Send in Blue has it somewhere. I even took a certified course in send in blue on marketing automation using send in blue (free course).
Nachteile
The only downside to Sendinblue for me was my lack of knowledge. However Sedin blue top the rescue with their free courses. Now I invested a few days of y time doing them and in the process the light bulb came on on what I needed to do. Once I got it, those training courses were the perfect tutor, they not only taught me automation and everything else, better, they did it so I could do what I learnt in the Sendinblue dashboard. Win win
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Amazing Value, Great Deliverability, Powerful Featureset, Some Learning Curve and Rough Edges
Vorteile
I love the value of this product. I can send more emails to way more contacts for less money.
The automation features are powerful and flexible, including jumping from one automation to another or repeating part of a workflow based on action or inaction. I love it.
Deliverability is the best I've seen and they make it easy to track issues with particular domains. Thank you!
Analytics and reports are solid.
Nachteile
The onboarding was a mess with errors in their documentation: it took us three months or so, so plan for that. Their support was AWFUL then but has improved dramatically in the year since so I would not be surprised if onboarding has improved.
Their SMS feature is not that useful: I can automate sending SMSs but if anyone replies, I can receive it but cannot reply to them individually. The SMSs come from a random number that is not consistent so recipients cannot effectively add you to their contacts or send a text to that number. Probably better to use a separate SMS service.
Their advanced email personalization is difficult to set up. Basic stuff like first name is easy but populating event-based info like order details is hard.
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot Marketing HubWarum Brevo gewählt wurde
We switched from HubSpot to save money, improve deliverability, and to include transactional emails.Gründe für den Wechsel zu Brevo
Great value with lots of powerful features.- Branche: Vermögensverwaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Best value in the business
I've been doing email-centric marketing for years, and the game has changed over the last few years. If you're looking to move from an old-school platform like Mailchimp to a proper (email-centric, web-tracking) marketing automation platform, you're typically looking at expensive options (Marketo/Pardot/Hubspot/Eloqua). SendinBlue is more in line with a platform like Active Campaign, and while perhaps not as mature/feature-full, it is incredibly affordable for what it offers.
Vorteile
Fantastic contact management/filtering/segmentation
Modern web-tracking/lead-scoring capabilities
Modern marketing automation capabilities
Nachteile
A few non-core features are 'half-baked' (e.g chat widget doesn't have mobile apps for operators, who must rely on browser notifications; 'CRM' is really a bare-bones marketing-CRM, not a proper CRM that a sales team or larger organization could rely on).
Email builder could be a little more flexible (forces you to choose between raw HTML mode and page-builder mode)
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot Marketing Hub, ActiveCampaign, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement und Marketo EngageWarum Brevo gewählt wurde
Needed a proper (email-centric) marketing automation solutionZuvor genutzte Software
Campaign MonitorGründe für den Wechsel zu Brevo
Much better value per dollar- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Reliability of emailing service and deliverability
Vorteile
We have been using this tool for several cases: transaction emails (notifications and conformations ) for our software service, email marketing campaigns, Analytics&Logs. These tools are very useful for us, as we need to provide various important notifications + instant alerts. Thus, reliability with deliverability is an important metric for us. The system shows about 94% delivered emails, which is a good number. Support is also very good.
Nachteile
We often experience issues with the reliability of service. The system got down or degraded each month, sometimes twice per month. So, our notifications were delayed for a couple of hours, and our customers didn’t receive instant emails with notifications. This is not so much important for email marketing campaigns, but for the transactions, this is the #1 priority, especially if you provide your service around the world. Hope, Sendinblue will improve its infrastructure and reliability.