Nutzerbewertungen im Überblick
Über 3CX
3CX ist eine All-in-One Team-Kommunikationslösung für Telefonie, Video & Messaging, welche MS Teams nativ unterstützt Teams und eine günstige Alternative zum MS 365 Anrufplan bietet. Per Teams-Integration können Nutzer für In-...
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Nutzerbewertungen zu 3CX durchsuchen
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- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
VoIP Anlage mit Potenzial
Im großen und ganzen ist es eine solide Telefonanlage, welche hoffentlich noch lange weiterentwickelt wird. Potenzial hat sie.
Vorteile
Das moderne Design und die einfache Konfigurierbarkeit. Die Anlage lässt sich auch mit wenig Erfahrung gut verwalten.
Nachteile
Diverse Auswertungen fehlen. Andere sind wiederum überflüssig. Die Einbindung von Busylights ist leider nur über Umwege und sehr kompliziert realisierbar. Hier kann man sich an anderen Herstellern orientieren. Die Nutzung in Kombination mit einem Terminal-Server ist hin und wieder kompliziert und führt zu Problemen.
Antwort von 3CX
Hi Daniel and thank you so much for reviewing 3CX! Thanks for your trust in 3CX. All feedback is welcome and we recommend sharing it with us in our Forum:
https://www.3cx.com/community/
- Branche: Tierarzt
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Viele Funktionen - kompliziert in der Nutzung
Zum Teil gut, aber mit Verbesserungspotential in Anwendung und Nutzung
Vorteile
Dass ich sowohl vom PC, Handy als auch vom Festnetzteil telefonieren kann und eine Rufliste übergreifend sichtbar habe, finde ich gut. Wenn man über die Kontaktliste geht, sieht man auch direkt, wer gerade telfoniert und kann warten bis die Leitung wieder frei ist.
Nachteile
Ich finde die Einstellungen sind nicht wirklich selbsterklärend. Ich muss nicht oft mein Telefon weiterleiten, wenn ich es muss, weiß ich nicht mehr, wie das funktioniert und finde es auf Anhieb auch nicht. Dann lasse ich doch eben die Telefonate ins leere laufen. Ich denke, meine Telefonsoftware kann noch viel mehr, aber wenn man keine Stunden in das Handbuch verschwenden möchte, ist es schwierig, diese Funktionen zu nutzen. Die App auf dem Smartphone funktioniert teilweise nicht wirklich. (Entgangene Anrufe werden nicht angezeigt o.ä.)Dass man selber weiter geleitet wurde, sieht man leider nicht auf dem Telefon. Das war bei der Anlage vorher schöner, da konnte man auf dem Display erkennen, dass man nicht mehr Kollegin A anruft, sondern auf Kollege B geleitet wird. Findige Personen konnten dann direkt auflegen. Jetzt kommt es auch schonmal vor, dass man direkt anfängt zu Sprechen und irgendwann erst merkt, dass gar nicht derjenige dran ist, den man wollte. Der Angerufene sieht auch nicht mehr, dass das Telefonat von einer anderen Person kommt und meldet sich dementsprechend so, wie wenn man sich meldet, wenn man davon ausgeht, dass der Anrufer weiß, wessen Nummer er gerade anruft - auch mal ohne Namen.
- Branche: Luxusgüter & Schmuck
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
3CX
Vorteile
§CX ist einfach in Betrieb zu nehmen und leicht zu verwalten, dabei gibt es jede Menge Funktionen, wie in großen teuren Telefonanlagen
Nachteile
Der Support erfolgt ausschließlich per Forum, entsprechend muss man selbst wissen was man tut
Antwort von 3CX
Hi Michael! Thank you for your review. We're glad you find 3CX easy to operate and manage and appreciate its wide range of functions similar to larger systems.
3CX forum is a great place for advice and troubleshooting, but it's not the only way to get support. We also offer direct assistance through 3CX Support tickets and our global 3CX Partner base, especially for complex issues. If you need further help, please contact our Customer Service team, and they will provide the necessary guidance.
Die besten Alternativen zu 3CX
- Branche: Computer-Hardware
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Kritische Partner werden einfach rausgeworfen
Sehr überhebliche Unternehmensstruktur und offensichtlich wird das System und die Produktpalette ohne wirklichen Plan vertrieben.
Vorteile
Grundsätzlich eine relativ modern wirkende Admin- und Weboberfläche.
Nachteile
Steuerung von Tischtelefonen teilweise und nach Updates nicht mehr richtig möglich. Es gibt zwar mittlerweile vier verschiedene PC-Apps, aber keine bietet alle Funktionen! DECT-Telefone sind relativ unpraktisch nutzbar, viel feine Anpassung für angeblich kompatible Endgeräte nötig. Softwarefunktionen und Sprachansagen wirken teilweise nicht bis zu Ende gedacht.Als wir und mehrfach kritisch geäußert haben, gab es einen seltsamen Anruf von 3CX aus Hannover und es wurde uns mitgeteilt, dass wir ab sofort 3CX Partner mehr sind. Auf die genauen Gründe wurde sachlich nicht eingegangen. Das vorgehen finde ich äußert unprofessionell und sehr unseriös! Wir suchen uns nun einen seriöseren Telefonanlagen-Partner.
- Branche: Luxusgüter & Schmuck
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX Telefonsoftware
Vorteile
Mit 3CX können wir von überall per Handy telefonieren, als wären wir in der Firma, einfach die App installieren und per Internet telefonieren. man kann immer sehen, wer von den Kollegen gerade telefoniert, auch Abwesenheiten kann man anzeigen.
Nachteile
Androidhandys haben manchmal Probleme mit der App
Antwort von 3CX
Hey Mario! Thank you for your review. It's good to know you find 3CX helpful for making calls from anywhere and keeping track of your colleagues' availability.
Thanks for choosing 3CX for your communication needs. :)
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Telefonanlage im 21. Jahrhundert
Vorteile
Sein Telefon auf allen Geräten zu haben, sei es der Laptop oder das Handy, schafft eine Flexibilität, die ihres Gleichen sucht.
Nachteile
Leider kam es gerade im Zusammenspiel mit iPhones schonmal dazu, dass Anrufe nicht richtig geklingelt haben.
Antwort von 3CX
Hi Robin,
Thank you for your great review! We are sorry to hear you had a frustrating experience with connection but we really appreciate you bringing this issue to our attention.
- Branche: Immobilien
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Leider noch nicht kompatibel mit Windows 11
Vorteile
Grundsätzlich eine tolle Telefonanlage (wir nutzen die Cloud-Version), wenn man uns nur vorher gesagt hätte, daß es noch nicht kompatibel ist mit Windows 11
Nachteile
Leider steht nirgendwo beim Anbieter, daß die Telefonanlage noch nicht mit Windows 11 kompatibel ist. Der TAPI Treiber kann so so das Telefon nicht finden und somit auch nicht korrekt eingerichtet und konfiguriert werden. Ein Hinweis auf Ihrer Seite wäre von Vorteil!
Antwort von 3CX
Hi Nicole and thank you for taking the time to review 3CX.
Our Manual does mention the Windows platforms supported: https://www.3cx.com/docs/manual/phone-system-installation-windows/#h.rpbyof1d94m1
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Neue Telefonanlage
Vorteile
Generelles Telefonieren mit Computersoftware.Chat Funktion mit Kollegen.
Nachteile
App Funktion erkennt nicht das am Telefon Mobil telefoniert wird und klingelt ins Gespräch.Teilweise können Gespräche nicht angenommen werden und verschwinden nach der Annahme.
Antwort von 3CX
Hello Peter. Thank you for your review. We're glad you find the general telephony and chat functions with colleagues useful.
Regarding the app issue where it doesn't recognize ongoing mobile phone calls, and some calls disappearing after acceptance, we suggest consulting with your IT department or reaching out to a local 3CX partner. They can provide specific assistance for these issues.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Funktioniert zuverlässig
Vorteile
Die Telefonanlage lässt sich sowohl über den PC als auch über das reguläre Telefon bedienen.
Nachteile
Manchmal stürzt sie ab und es gibt hin und wieder Tonprobleme, die sich jedoch schnell klären lassenL.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX offers everything you need for low budget
well it is a phone system. We use 3CX to talk to our customers, we use it as webconference solution and we use it as a very lowlevel slack alternative.
Vorteile
3CX is a solid voip solution that offers all the features and functionality an ordinary team or company needs. Installation and maintenance is simple. The webclient is getting better and better with every version. Speaking quality is great if you use the right codecs or hard phones.
We love 3CX and use this pbx since many years.
Nachteile
There is no documented API. Either something is supported or not. There is no possibility to get individual implementations.
Antwort von 3CX
Hi Christoph. Thank you so much for your detailed review. We are happy to hear that you are happy with 3CX over the years!
Currently the only Public API that we have is for our WebMeeting Platform: https://www.3cx.com/blog/releases/video-conference-rest-api/
We do plan in the future to also have another REST API that would allow to perform more actions directly related to the calls and 3CX Server, but at the time of writing, this has yet to be released.
- Branche: Outsourcing/Offshoring
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
3cX for your call center and VoIP needs
Overall, I have no complaints on 3CX as we are very satisfied.
Vorteile
I love all the features of 3CX. I love how easy you can set it up, you can find the calls logs and recordings, plus it has a very comprehensive dashboard. Also, when we reach out to them to increase our accounts SC (concurrent calls), they are very responsive as they have a local partner from where I'm from and it was solved immediately.
Nachteile
The only thing I don't like about 3CX is the provisioning of the softphone as in our setup, people come and go, and we need to provision whenever there's a new employee who'll use it. I think it's better if 3CX can have the login/logout functionality on the desktop app instead of provisioning every time. But it is really negligible and not a deal breaker at all.
Antwort von 3CX
Hi Cliff and thank you so much for taking the time to review 3CX! We are so glad to hear that you love the ease of setting up 3CX and all the great features offered!
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Why change what isn't broken
Vorteile
It is handy to have my business line call and record calls while using my cell phone. I prefer to not give my cell phone number out to customers so by calling from the app on my phone, customers do not know that I am not at my desk.
Nachteile
The app for my desktop changed a few years back and is now huge. It is not very convenient to leave up on the desktop anymore as it covers a large majority of my icons. When the change happened, we also were not able to use our busy light feature anymore.
Antwort von 3CX
Hello Bridget,
Thank you for your review. We appreciate you highlighting the benefits of using the mobile app for business calls.
Regarding the desktop app, we understand your concern about its size. Visual changes often accompany system updates as the software evolves.
We now offer a Windows softphone, which might be a more suitable option for you. You can find more information about the Windows softphone at https://www.3cx.com/user-manual/windows-softphone-app/.
If you have any further questions please reach out to 3CX Customer Service team via Live Chat bubble found on our website and they will be happy to answer your questions.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX a good VOIP Software
VOIP is widely used today, so we needed a software to manage our calls. We choose 3CX for its reliability and its ease of use, anyone will quickly learn to use 3CX. A really good product, worth the price.
Vorteile
I use 3cx at work to make and receive phone calls. The audio quality is good and the program is easy to set and configure.
In the "mini pop-up" dashboard you can have a look at the other users and their status, make internal calls and forward the external calls.
You can set your status from available to e.g. away or DND just with a click.
I use 3CX mainly with headphones, setting the audio is quick and the call quality is good (obviously your line should be fast and stable enough). The program is automatically launched during windows startup and stays minimized in the task bar.
Nachteile
Nothing to report, it works fine, the interface is simple and clear and I like the way was made.
Antwort von 3CX
Hello Fabruzio,
Thank you for your detailed review! We're happy to hear that you find 3CX easy to set up, configure, and use for managing your calls with good audio quality. Your positive feedback on the user-friendly interface and functionality is much appreciated.
- Branche: Computer-Vernetzung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
phonesystems do still excist and usability ontop
3cx is small or big companies the best option possible also customers not wanting to use cloud telephony 3cx still provides option to have on-prem solution
Vorteile
full featured phone system with no extra costs. possibility to have cloud deployed, private cloud or even on-premise!
Nachteile
some features are still in beta but they are already active and communication when issues rice is closely followed by support to have them asap out of beta.
In Betracht gezogene Alternativen
Zoom WorkplaceWarum 3CX gewählt wurde
to many bugs and priceGründe für den Wechsel zu 3CX
for calling 3cx and in full lockdown and performance issues with 3cx we went for zoom for the online meetingsAntwort von 3CX
Hello Andreas! Thank you so much for taking the time to share your feedback with 3CX. We're delighted to hear you found 3CX to be of great use for your business during the lockdown.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Serves small businesses very well for free.
In my opinion, it is a very good tool and hardly ever had problems, because the tool is very stable and with a very good usability, serving very well small businesses.
Vorteile
• It is free.
• Assists in the company's internal communication.
• It is always updated with improvements.
• Ease of receiving and transferring calls.
• Ease of configuration and installation by the end user.
Nachteile
• We used the trial version quietly for 1 year, but due to technical problems due to a codec, it caused a major internal problem where we stayed 3 days without a phone. For this reason the support of the company that provides the service asked us to change the application.
Antwort von 3CX
We are sorry to hear that you had codec issues. Can you explain which codec was used and what issues it created?
Codecs work using the SIP Offer - Answer model - a standard in SIP used for the update of session dialogs. This means that when a codec is offered by one endpoint (phone), and the receiving endpoint answers "no available codec" then a codec exchange occurs where both endpoints try to find one common codec (language) to use for their media. Like this every call is serviced and has more chances to get 2 way audio. It is important to tell us which codec you tried to use. Because firstly, we might have an issue to investigate or we might also give you an alternative codec you can use. We support all major codecs so I am surprised how the company that serves you recommended that you change the whole app.
Nonetheless, thank you for your feedback. I will forward this to the development team.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
3CX - The Softphone that works
The day to day operation is more streamlined and at a management level, it helps keep track of those taking calls on out various teams. It also allows us to be away from our offices but take the mobile app with us and get our VM's via email... all positives and allows us to be more attentive.
Vorteile
3CX has made it easier to maintain our calling network and allows us to bring its features outside of the office which aids in our day to day. The phone dial pad it self is very user friendly and the software it self has a very ease of use feel to it.
As a manager it is nice to view, listen and transfer my teams calls on the fly - the logging system also allows me to keep track of activity within my teams.
Nachteile
Not a ton of cons to be honest, there are some issues of delays from when you ask for a function (click delay) like looking up a contact from the address book and clicking to call the contact, sometimes there is a bit of a delay.
The product could use a bit of a refresh look, but overall the ease of use and user friendly Softphone does hit it's marks.
In Betracht gezogene Alternativen
Cisco JabberGründe für den Wechsel zu 3CX
As I understand it, it was about the features available and overall value of the product we were getting - the user interface were also big reasons.Antwort von 3CX
Thank you for your feedback. We are delighted that 3CX is proving to be a useful tool in your organisation.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
A complete IP/PBX
We've been using 3CX since we have the alternative to work from home and the old switchboard became useless.
The users doesn't like it a lot because they use only the softphone and fo me is the piece less powerfull, but the admins who are used to work with on prem PBX, love it. They find the admin panel very powerfull and also very easy to use.
I don't have experience as a call center so I can't give you my opinion, but it seems to be fulll competent aswell.
Vorteile
With 3CX you'll have a very functional IPPBX at a very reasonable price.
The admin panel is very easy to use and very powerfull.
The call Queues, the ring groups, the digital recepcionist are functionalities very well implemented.
Nachteile
The softphone is not at the same quality level as the switchboard, they must improve it if they want to keep their current clients.
The users must do some micro configuration level to improve the sound.
Antwort von 3CX
Hello, thank you for sharing your rating with us and the community, we value your opinion!
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Softphone very dependent on technical service
It is not very intuitive and users end up reverting to mobile. Technical support takes a long time to provide solutions.
Vorteile
The price is relatively inexpensive above a certain number of licenses. As we use it to replace the mobile lines and to be able to call customers, we considered making the change.
Nachteile
Technical support is quite bad and is necessary to deploy updates. It is necessary to configure a VPN with a very complicated configuration in order to have access to the management server.
Antwort von 3CX
Hi Alejandro, we're very sorry you had issues with support. We recommend you opt for a 3CX system hosted by 3CX for easy setup and configuration.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Easy to use
Vorteile
The software is easily maneuvered, the calls are made once dialled out and the software gets updated frequently. The calls are recorded and recording produce in approximately and hour after completed. You can easily tap in and monitor a call that an agent is on as well as it provides a chat feature.
Nachteile
What i liked least about this feature is that there was an issue when you log break there is no way of monitoring how long you were logged for. Unless it's done by the master controller 3cx.
Antwort von 3CX
Hi Tialee. Thank you so much for the 5-star review! We are super glad to hear 3CX provided you with the flexibility and cost-efficiency to help your business.
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
3CX Review
Vorteile
Scalability and flexibility: 3CX is designed to scale alongside businesses as they grow. It supports a wide range of hardware and software endpoints, allowing organizations to choose the devices and platforms that best suit their needs. Additionally, 3CX can accommodate remote workers and distributed teams, enabling seamless communication regardless of location.
Nachteile
Support limitations: While 3CX offers customer support options, some users have reported challenges with response times or difficulty in reaching the appropriate support channels. The quality and availability of support may vary depending on the specific support plan or subscription level chosen.
Antwort von 3CX
Hello Gideon and thank you so much for your thorough and positive feedback! Indeed, 3CX is fully scalable as a business grows and is the perfect solution for connecting teams and customers and remote workers.
In terms of support, there's always the option to reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email at [email protected].
Our friendly customer service team will be happy to assist!
Alternatively, if you set up 3CX via a Partner, they will be able to support you.
- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
3CX is an all-around telephony service for any organisation
So far it's good. It works 24/7 without failure. Love the support we're getting.
Vorteile
I like that 3CX works for start up and mid to large size companies. The price is reasonable. Integrations with Hubspot and other SMS apps are available.
Nachteile
There's no Caller ID feature, and no native SMS function.
Antwort von 3CX
Hi Rongen, we appreciate your feedback on 3CX! We are glad to hear that you find the pricing of 3CX reasonable, making it accessible to businesses of different scales.
Regarding the Caller ID, 3CX offers flexibility in formatting incoming Caller ID numbers, allowing administrators to customize the presentation to meet their specific needs. Please make sure that you have read this document for further guidance about Caller ID Reformatting - https://www.3cx.com/docs/cid-reformatting/
For any issue you may face, you can reach out to our Customer Service team for assistance via the Live Chat bubble found on www.3cx.com or by email at [email protected].
- Branche: Grafikdesign
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
One-stop Solution for BIM and Team Collaboration
File sharing.Team collaboration.Business instant messaging.Call routing and monitoring.
Vorteile
3CX enhances business instant messaging, chat, file sharing and call monitoring in one single integrated repository.
Nachteile
I do not face any drawback when using this program and I use it on a daily basis.
Antwort von 3CX
Thank you for the wonderful review, Fridah! We are glad to hear that you enjoy 3CX's many great features!
- Branche: Design
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
24.7.12.365 Globalised Virtual Connectivity
3Cx has brought high productivity through real-time communication from all global corners.
Vorteile
Safe environment for internal and external communications and sharing. Integrations with calendar applications for effective conflict-free scheduling.
Nachteile
This is perfect tool for all communication requirements,no dislike at all.
Antwort von 3CX
Hi Sierra! That's wonderful to hear! 3CX truly thrives in providing a safe environment for communication and seamless calendar integration, resulting in increased productivity worldwide. Thank you for your positive feedback!
- Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Truly makes working remotely a possibility
3CX has been a game changer for how I manager my time and work schedule. I can quite literally be anywhere in the world and not miss a thing. I like how there is the option to put the function on "Do Not Disturb" as well, for times you want to disconnect.
Vorteile
For years I have had a flexible schedule which meant I was not always physically in the office. My concern was always that I was missing calls at my desk, or that the front desk personnel would have to forward the call to my cell phone. The 3CX software seamlessly patches my calls through AND shows the extension name and number the call is coming from.
Nachteile
When I downloaded the software onto my iPhone, it also downloaded all of my personal contacts, which makes it harder to search easily for my colleagues and increases the likelihood of mis-calling the wrong person. I use 3CX only for work, so I do not like having my personal contacts mixed in.
Antwort von 3CX
Thank you for your positive review. The new IOS version which we are working on, works as you described. The contacts section will only show contacts from 3CX (Work). Your personal contacts will not be mixed. This is how it is designed.
In Android you have a filter - Show ALL, 3CX, Android. If you do not want Personal contacts, deny the permission and check the setting "Do not ask again".
- Branche: Religiöse Einrichtungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
New to VoIP
Overall this is really a great product for the cost. Our IT company has been instrumental in setting this up and guiding us through the options available.
Vorteile
The software is very affordable compared to other products we looked into and provides an array of options - almost anything we'd need.
Nachteile
It doesn't integrate well between soft phone, desk phone, and app on the cell phone. Voice mail or missed calls have to be addressed individually, on each device. Also, if I refuse an incoming call on my cell phone app, I would expect that refusal to apply to the soft phone and desk phone as well, but all continue to ring.
Antwort von 3CX
Hi Teresa and thank you so much for taking the time to review 3CX. We are so glad to hear that 3CX has provided you with all the features you needed for your business and helped you save at the same time!
Voicemail notifications are synced between the devices.
Missed call notifications are synced between 3CX apps which are directly connected to 3CX via HTTPS. IP Phone missed call lists can only be reset from the devices themselves.
Declining a call will only decline the call for the device itself as each device will receive its own INVITE message to establish a call and declining will only decline that leg of the call.
Hope this helps clarify any confusion around the synchronization.