Nutzerbewertungen im Überblick
Über SuperOffice GmbH
SuperOffice CRM ist eine Lösung für das Customer-Relationship-Management, die sich an mittelständische Unternehmen in verschiedenen Branchen wie Finanzdienstleistungen, Personalvermittlung, Fertigung, Gastgewerbe und mehr...
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- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Mit SuperOffice einfach Kundenbeziehungen auf- und ausbauen!
Mit SuperOffice können Kundenbeziehungen einfach abgebildet, auf- und ausgebaut werden. Das CRM ist sehr bedienerfreundlich, so dass es jedem Mitarbeiter*in möglich, auf den CRM-Zug aufzuspringen.
Vorteile
Leichte Bedienbarkeit, zentrale Verfügbarkeit von Daten, strukturiertes Arbeiten dank Aktivitäten und Verkaufsleitfäden, stets aktueller Forecast und eine Skalierbarkeit des Systems sind wesentliche Vorteile von SuperOffice CRM.
SuperOffice CRM bietet dank der Integration von Office 365, ERP und Echobot sowie den Automatisierungsmöglichkeiten via Zapier vor allem in Vertrieb und Marketing einen echten Mehrwert.
Nachteile
Aktuell keine, SuperOffice hat sich stetig weiterentwickelt und Nachteile eliminiert!
In Betracht gezogene Alternativen
SugarCRMGründe für den Wechsel zu SuperOffice GmbH
Aufgrund der sehr einfachen und intuitiven Bedienung.- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Hervorragendes Tool für das Gesamtmarketing
Ich arbeite seit Beginn an vor über 30 Jahren mit diesem Programm. Ich bin vermutlich der erste Schweizerkunde überhaupt.
Vorteile
Intuitiv einfach, logisch in der Anwendung und unergründlich vielseitig. Da alles in der Cloude, von überall mit PC, Laptop oder Smartphone nutz- und bedienbar,
Nachteile
Keine, alle Kinderkrankheiten von früher sind behoben

- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Get customer requests sorted and never "loose" a request.
Customer support works much better.
Vorteile
Quite easy to handle. Easy to edit cases and the connection to customer relations. All necessary information is visible.
Nachteile
None automatic update in the browser of the CsTags as the program is web based. Configuration of the user not that easy.
Die besten Alternativen zu SuperOffice GmbH
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Feedback review on SO
My overall experience is that it is getting better and better and to fully grasp all you can do you require someone to teach / train you. Thanks / Johan
Vorteile
Easy to do selections of clients / create groups which has enabled us to work more efficiently with our newsletters, invitations and campaigns. WEB client is working well and offer increased flexibility as the intercation with outlook to direct upload and connect mails with listed persons or companies. The automatic GDPR handling is also an advantage an saves time.
Nachteile
I still believe the search function can be improved allot since we often search for content in mails which been uploaded, not having this function force us to keep mails in double. In fact "searching" is by far the most used function which also would be improved by "tagging", so i.e. consulatancies can be tagged to end clients when involved in the same project etc.
The design prompt of "Newsletters" could also be improved for easier and faster design, for example changing font or size now requires to open each section instead of mark all. etc.
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Super Office My Experience
Vorteile
I like the layout, it is easy to read from the screen, and you get a good overview.
The program has a lot of useful functions, if you get some help to find them! I have used the support a lot and they are very helpful.
Nachteile
It is diffucult to navigate in the programme. Some functions are hard to find. I miss some kind of file system for documents. I have had a lot of issues with editing documents, the function for check in and check out does not complete working.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
My experience after one year we work with SuperOffice
In general, the system works well.
Vorteile
The flexibility of SuperOffice and the company who build our SuperOffice configuration. Because they know all about Automotive.
Nachteile
The data in CRM can often not be used in the functionality of customer service. Also, not all data from CRM can be used in reports in the customer service section.
In our company we mainly work with cars. The license plate number of the car is leading in most processes within our company. Unfortunately, this does not apply to SuperOffice. In a lot of processes CRM or Customer Service can not handle the registration number. That's a shame because it limits the functionality of SuperOffice.
Also, some processes do not work as you expect. For example, it is not possible to give your own subject to an email template. There are more of these things that work in a strange way.
- Branche: Öl & Energie
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Great Tool to increase your sales and make your life easier
Superofficehelp us to keep track on ongoing projects and also make it easy to send out new information to our Customers
Vorteile
The User Friendly setup, it is easy to understand and you can start work and take advantage of it from day 1.
In combination with the App for your mobile it is a great tool. Additional to these these featurs the actual contactnamn and their telephone number will automatically be transfered to your conatctlist in your mobile.
Nachteile
Thy way to sava end find documents can be approved
- Branche: Forschung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
User-Friendly Interface with the core essentials
Been using other CRM-systems and to be honest SO is the one that has been easiest to work with. Navigation through companies, contacts and also the ease to search and find for information is the thing that makes me use the CRM.
For a small company that needs a tool to make all company data visual and easy to access for their daily routines I will gladly recommend the SO application.
Vorteile
User-friendly interface
Integration with Microsoft Office 365
ERP integration
Nachteile
Experience with web version compairing to core version
Visual aspect could be improved
- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Have used SuperOffice on and off since 1995
Keep track of clients and candidates and setting a an easy "to do/reminder list"
Vorteile
Very user friendly . Have also used other CRM products which are not that intuitive and easy to use. I ahve know put it in use in three different companies with anything with size from 2 - 15 users. No complaints so far.
Nachteile
For some reason I loose the connection/Archiving between SuperOffice and Outlook - and have lost it on several occasions. Kind of hard to get it back in working order even if Help desk are helpful.
- Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Using it for decades now and still using it every day. That means something.
Knowledge of customers, documents ordened, GDPR compliant
Vorteile
Complete solution including document control, mail-functionality and now also on-line so less local maintenance. Also the IOS Apps function great.
Nachteile
There are for us not much downsides on the product, but if i had to name one it would be faster starting speed online. (but maybe that is because of the connections sometimes)
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Superoffice really good CRM
Really good and fast support if anything would fail
Vorteile
We have used Superoffice for over 15 years and the Superoffice CRM online version is a really good product, easy to use and easy to connect on whatever platform you are on
Nachteile
Really nothing to complain about works really good
- Branche: Kapitalmärkte
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Superoffice
Generally it is a super system. I have been working with super office for more than 5 years. It is very user-friendly and the support department is always ready to help you
Vorteile
It is a very clear and user-friendly system.
Nachteile
you can't change the system to personalize the icons
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
An easy to use CRM with many functions!
Could not do without it today. Used daily and often in the phone.
Vorteile
The selection tab is my favourite. Filter almost anything once you get your head around it. % before searchword is also a good way to find companies in your crm. It also syncs well with our NAV invoicing program so I can see sales month to month easy.
Nachteile
If you don´t know the company name it takes a bit longer to find out, say if you know where they are situated but haven´t got the name. The pocket version is a bit limited and could be better.
- Branche: Baumaterial
- Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
User-friendly and flexible interface!
SuperOffice CRM has helped us to structure our work processes, focus on the customer, control of our sales funnel. Thanks to that we have increased our marketshare by growing in a shrinking market and realized an impressive improvement of our result.
Vorteile
User-friendliness: easy to get started, logical navigation, great Search functionalities
Nachteile
No real dislike: it is more the wide variety of functional possibilities that takes time to get acquainted with.
- Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
- Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use and fully linked CRM system
Vorteile
The best thing about SuperOffice is that it is connected and linked in all directions. No matter where in the system you add information it automatically connects the information on all linked parts.
Nachteile
Some reports can be tricky to costumize and layout may not be exactly how you want it. But it is flexible and you can build almost everything you wish.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to adapt to your needs
SuperOffice is a tool you can use for so many different things, leads, orders, correspondence, e-mail send-outs, Sales.. and since I am am big fan of efficiency , this is what I like most, SuperOffice makes it easy to be efficent!
Vorteile
Easy to use, easy to adapt to your own needs and set up for your type of business.
Nachteile
Hard to say, maybe that the settings for import could be a bit more advanced.
- Branche: Maschinerie
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
SuperOffice; the one and only!
A very positive experience, especially extra credits for the support team; quick, talented and friendly!
Vorteile
The several (personalized and combined) selections
Nachteile
The app functionality; it isn't available on your mobile phone. We would like to use the app functionality for our foreign customers, so also accessible after 5 / 6 pm and in the weekends.
- Branche: Medienproduktion
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use
A good software that fullfills my needs for a CRM software.
Vorteile
It´s easy to use and can handle a lot of data in an easy way. For companys with a lot of customers this software is a great tool. You can share info with your co-workers easily.
Nachteile
The look of it feels a little bit outdated.
- Branche: Möbel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Good choice
Every communication moment with a customer/ relation can be saved in the right dossier. Very easy!
Vorteile
Easy way to save information and make it accessible for collegues.
Nachteile
The mobile app doesn't work very good. You need to log in very often. While the app should be an easy way to use Super Office on the way.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Review SuperOffice
Normally it is a very pleasant program to work with and I found all customer information really easy.
Vorteile
When there are no disruptions, it is a very pleasant program to work with.
Nachteile
The last time I sense a lot of problems in the national failures. These will really have to decrease.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Many functions
Vorteile
Good product, easy to use, many possibilities/functions, helps with structure in your contacts. Good marketing module. Followed interesting training marketing at haed office.
Nachteile
At this moment everthing is okay for our company.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Good CRM system
Vorteile
A lot of possibilities to store and search customer data in the system.
Nachteile
That you can't make a selection of all customer activities and documents in the same selection.
- Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Good CRM software
Always all the info about your clients at hand.
Vorteile
It is simple to handle and you as user have a clear view about your customers
Nachteile
I am a user of Superoff and at this moment cant find anything that I don't like
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Easy to use
Vorteile
Using SuperOffice for 6years now and still happy with the easy way to use it
Nachteile
It woudl have been easier if there was a bigger preview window when hoovering over the activities
- Branche: Pharmazeutika
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Superoffice CRM Review
CRM system with a lot of functions, making contracts,
Vorteile
Fuctionality. layout, possibilities, connections and interface
Nachteile
Administrator functions who are not easaly to work with