Über athenaOne

athenahealth wurde kürzlich bei den Best in KLAS Awards 2022 für seine Anwendung athenaClinials Ambulatory EMR für 11 bis 75 Ärzte sowie sein athenaIDX-Praxismanagement ausgezeichnet. Die Anwendung bietet bietet cloudbasierte Dienste für eGA (elektronische Gesundheitsakten), Ertragszyklusmanagement und medizinische Abrechnung, Patientenbindung, Pflegekoordination und Bevölkerungsgesundheitsmanagement sowie Epocrates und andere mobile Point-of-Care-Apps. athenahealth arbeitet derzeit mit einem Netzwerk von mehr als 160.000 Gesundheitsdienstleistern zusammen. Die eGA bietet eine Homepage, mit der Nutzer den täglichen Zeitplan und die Patienteninformationen überprüfen, Bestellungen verwalten und eingehende Laborergebnisse anzeigen können. Das Abrechnungsmodul kann zusammen mit der eGA oder für sich verwendet werden und verfügt über eine patentierte und kontinuierlich aktualisierte Regel-Engine. Zu den Tools für das Management medizinischer Praxen gehören Einblicke in die täglichen Verantwortlichkeiten, individuelles Benchmarking, proaktive Trendanalyse und mehr. Patienten können über ein Patientenportal ihren Besuchsverlauf anzeigen, Rechnungen bezahlen, Formulare unterzeichnen und Termine vereinbaren. Erinnerungen können per Telefon, E-Mail oder SMS zugestellt werden und Patienten können sogar benachrichtigt werden, wenn ihre Testergebnisse im Patientenportal verfügbar sind.
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athenaOne Preis

athenaOne bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für athenaOne

athenaOne Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3.5
Funktionalität
3.8
Bedienkomfort
3.8
Kundenbetreuung
3.6
Jarred
Jarred
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 9.12.2018

Very easy to pick up and get going.

Vorteile

The user interface is very friendly and everything is set up to guide you through easily while entering patient information.

Nachteile

Sometimes the add on software like the label printer and document printer would stop working, but that is rare.

Colleen
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 18.10.2019

Athena review

For the most part excellent. Upgrades and updates seem to have slowed down and I think Athena has leaned more on the Market Place Vendors and less on enhancing included offers. I have made suggestions over the years and have given up as I do not feel the suggestions postings are something that Athena has been able to keep up with.

Vorteile

Claims scrubbing software. Our claims go out clean and are paid quickly. Support with MIPS. Reporting capability. Athena Text messaging. Versatility, software runs on any device. Athena text messaging. Monthly account manager calls and metrics. Partnership. Ease of creating order sets and working in clinicals. Market place partnerships are great and enhance the software and functions. Not afraid to be disruptive and things up looking for best and innovative practices.

Nachteile

Collector and Communicator insurance card copy do not communicate. Hoping one day soon you will be able to interface with EPIC. The reporting is so good that sometimes I need more support to ensure I am selecting the correct criteria.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

2
Bewertet am 20.4.2019

Report Data is NOT true data

Overall experience is one of much dislike to having to "vote" to get improvements. If they wanted to build a practice customizable EMR, they missed the mark gravely. Changes happened in November to the UDS reporting capability. Reports for clinical data were a mess, unreasonable, and horribly incorrect. They need much help with writing the logic in their reporting criteria.

Vorteile

Facesheet shows all of the pertinent information on each patient before an encounter is open.
AS LONG AS the clinical staff have updated the chart correctly.

Nachteile

I am stating this as a personal opinion that does not represent my present or past employer. I have used this EMR for FIVE (5) years in front office. back office, management, and reports. There are too many workarounds for the providers and support staff. Their logic in reports is insane. Data does not pull accurately, so charts have to be manually checked to see if a measure is actually satisfied. Calling the CSC in FIVE years, has resulted in ONE (1) helpful specialist, the others always have to put in a further review case, which never gets answered logically. I ask specifics and am given back elusive answers that leave me feeling inept, and I know it is this system, not my experience or understanding. ACO and UDS reporting is LOGICAL. The number of patients in a measure, like tobacco screening and cessation, is the denominator. The number of patients that have been screened for use and cessation education is the numerator. Easy to understand. Except Athena report logic doesn't pull accurate data. I have had to manually look at charts to see if the work was done by the clinical staff and change my data reporting that way before I report it out, and as of yesterday, out of 564 charts that "need data" in this report, 75 out of 100 satisfied the measure within the chart but not within the report. This is one example of the problems with the Athena logic, and why I would never recommend this to any FQHC that needs to report data to CCPM, ACO or HRSA.

Ben
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 4.4.2024

AthenaOne

We really like AthenaOne and are learning new things about it monthly. It is convenient and easy to use once you learn it. There are so many ways that AthenaOne makes everything easier that you almost get spoiled once you learn how to do something the easy way.

Vorteile

I like that AthenaOne is easy to learn and once you can navigate the different fields, you can know everything that you need to know about our patients.

Nachteile

AthenaOne has a lot of different fields and functions that are available. Learning everything there is to know and how they can help with your practice is almost a full-time job.

Mary
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 11.10.2023

Great all around

Overall, my experience has been very positive with Athena.

Vorteile

Athena asks for client feedback (often and in different ways) and actually acts on those suggestions. In this way, Athena develops a product that is more useful to the users.

Nachteile

CSC interactions. Support is not tailored to the sophistication of the user. Often times, we contact support as a last resort after trying various methods to solve the issue. CSC starts at the most basic level of response and then takes additional time to escalate the issue to a higher level of support.

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