Über HotSchedules

HotSchedules ist eine Online-Plattform für das Restaurantmanagement, die Tools zur Verwaltung von Terminen, Personal, Talenten und Inventar bietet. Die Lösung bietet Tools, die es Restaurantbesitzern ermöglichen, Mitarbeiter zu rekrutieren, Schulungskurse zu entwickeln und mit den Mitarbeitern zu teilen, die Geschäftsproduktivität zu verfolgen und den täglichen Restaurantbetrieb zu verwalten. HotSchedules ermöglicht es Unternehmen, Lerninhalte für Mitarbeiter zu entwickeln. HotSchedules wurde entwickelt, um alle Arten von Inhaltstypen zu bewerkstelligen, einschließlich Video-Tutorials, Dokumenten, Audiopräsentationen und mehr. Mit der Planungsfunktion können Administratoren und Manager Schichten planen und die Arbeitsanwesenheit überwachen. Das HotSchedules-Logbuch zeichnet Arbeitszeiten von Mitarbeitern, tägliche Notizen, Schichtzusammenfassungen und Restaurant-Checklisten an einem zentralen Ort auf. HotSchedules umfasst auch Social Recruiting, E-Learning, Arbeitsmanagement, BI (Business Intelligence), Inventar, Druck und digitale Logbücher sowie verschiedene andere Anwendungen, die auf der selbstveröffentlichenden API-Plattform aufbauen. HotSchedules ist für Mobilgeräte geeignet und kann auf iPhones, iPads, Android- und Blackberry-Geräten aufgerufen werden, indem die native mobile App von HotSchedules heruntergeladen wird, die in den jeweiligen App-Stores verfügbar ist.
HotSchedules Software - 1
HotSchedules Software - 2
HotSchedules Software - 3
HotSchedules Software - 4
HotSchedules Software - 5
HotSchedules Software - 6
HotSchedules Video
HotSchedules Software - 1 - Vorschau
HotSchedules Software - 2 - Vorschau
HotSchedules Software - 3 - Vorschau
HotSchedules Software - 4 - Vorschau
HotSchedules Software - 5 - Vorschau

HotSchedules Preis

HotSchedules bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für HotSchedules

7shifts ist ein Online-Softwaresystem zur Mitarbeitereinsatzplanung, das für Schichtarbeitende in der Restaurantbranche...

ADP Workforce Now

ADP Workforce Now ist eine umfassende Lösung für die Verwaltung des Personals, der Gehaltsabrechnung, der Compliance...
Deputy ist eine cloudbasierte HRM-Lösung (Human Resource Management), die Mitarbeitermanagement- und Planungsfunktionen...
ShiftPlanning ist eine cloudbasierte Lösung für die Belegschaftsverwaltung und Mitarbeitereinsatzplanung, mit der...
Homebase ist eine cloudbasierte Zeiterfassungs- und Planungslösung, die Personalabteilungen bei der Organisation und...

NCR Aloha

Aloha POS ist eine cloudfähige Lösung, die für verschiedene Typen von Betrieben in der Restaurantbranche entwickelt...

HotSchedules Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1
Funktionalität
4.3
Bedienkomfort
4.3
Kundenbetreuung
4.2
paulina
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 25.5.2020

Much better then paper schedule

Very positive experience. Made my schedule less chaotic and gives me options to control my work days and days off much better without having to deal with manger directly lol

Vorteile

Having a restaurant job means cheotic schedule. It's never the same. Impossible to keep up with and memorize. My last job had hot schedules but my new job doesn't:/ it's a nightmare without it. I miss it so much. It is so convenient to pick up and realise shifts whenever I please. No need to call or txt my co workers. Everything is done thru the app. App is not free but cheap and worth every single penny. I love that I can request days off and my ability. Super convenient. You have to wait for manager to approve or not of your request. I can see who my co workers will be for the shift. I can see all phone numbers and emails of my co workers. Every restaurant should have this app. It's very easy as well so even my 70 year old co worker knows how to use it. Very well done .

Nachteile

Sometimes I get loged out and have trouble logging back in. It froze few times. Could use more color and some fun options like emoji me lol make work schedule more fun

Courtney
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

5
Bewertet am 16.7.2022

Easy

Overall it's a great scheduling platform for all. Very easy to use and it's great for communicating with employees as well as logging disciplinary issues.

Vorteile

The best thing about this product is the ease of use. It's easy for managers and also for our employees. They give you step by step instructions on how to first create your account and utilization from there moving forward.

Nachteile

The worst thing about this product is customer service. It can be very hard to get ahold of someone and it takes days if not weeks for service tickets to be received.

Darla
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 31.1.2017

hotschedules review

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Vorteile

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Nachteile

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Antwort von Fourth

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Beantwortet am 6.2.2017
Katherine
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 21.7.2022

Hotschedules for restaurants

Great software. Not sure about the business model, we eventually paid more for a different software that has better customer service for issues.

Vorteile

Hotschedules was our go-to scheduling software for years in multiple restaurants, even as many more options came on the market. It was easy to use as a manager/scheduler & also for our staff

Nachteile

Hotschedules customer service was not quick to address issues but The price kept going up even as fixes weren’t betting put in place.

In Betracht gezogene Alternativen

7shifts

Gründe für den Wechsel zu HotSchedules

I didn’t
Anastasia
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 1.7.2022

Best restaurant scheduling software HANDS DOWN

Vorteile

I loved this ease of hot schedules compared to other software. Much better ease-of-use and staff LOVES IT. Swapping shifts, requesting off, and keeping track of shifts is streamlined!

Nachteile

I LOVE hotschedules. It is the preferred software for restaurant scheduling! No drawbacks!

Ähnliche Kategorien