Über Pulseway

Pulseway ist eine integrierte IT-Asset- und Netzwerküberwachungslösung, die für IT-Administratoren zur Fernüberwachung und -steuerung ihrer geschäftlichen IT-Ressourcen entwickelt wurde. Die Lösung unterstützt eine Multi-Bereitstellungsarchitektur, sodass die Nutzer zwischen On-Premise und Hosting in der Cloud wählen können.

Mit Pulseway können Managed-Services-Anbieter von einer zentralen Konsole aus den Echtzeit-Status ihrer Systemressourcen einsehen, die gesamte Netzwerkleistung überwachen und kritische Updates installieren. Die Plattform hilft bei der Definition von Skripten zur automatischen Planung von Wartung, Back-up, Sicherheitsüberprüfung und anderen IT-Aktivitäten.

Pulseway ermöglicht es Nutzern, an ihr Netzwerk angeschlossene Geräte von einem einzigen Punkt aus zu steuern und ihre Leistung zu überwachen. Die Lösung bietet auch eine Rest API für die Integration in Anwendungen von Dritten.

Pulseway ist eine plattformübergreifende Anwendung und kann auf verschiedenen Betriebssystemen wie Windows, Linux, Mac sowie Android und iOS ausgeführt werden. Pulseway ist im Rahmen eines monatlichen Abonnements erhältlich, das Support per E-Mail und Telefon sowie Produkt-Tutorials umfasst.

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Pulseway Preis

Pulseway bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Pulseway ist ab $ 0.76/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 0.76/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Pulseway

ConnectWise Automate

ConnectWise Automate (ehemals LabTech) ist eine cloudbasierte und On-Premise-IT-Automatisierungslösung, mit der...
Naverisk ist eine Fernüberwachungs- und Verwaltungslösung für Unternehmen jeder Größe. Die Lösung wird von Managed-Servi...
Die MSP-RMM-Lösung (Managed Services Provider, Remote Monitoring and Management) von Solarwinds ist eine cloudbasierte...

ManageEngine Endpoint Central MSP

Endpoint Central MSP ist eine On-Premise-Lösung für das Desktop- und Mobile Device Management (MDM), die für Managed...

ManageEngine ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus ist eine Helpdesk-Management-Plattform. Die Lösung umfasst zentrale Helpdesk- und IT-Management-Anwendu...
NinjaOne (ehemals NinjaRMM) ist die führende Unified-IT-Operations-Lösung, die die Arbeitsweise von IT-Teams vereinfacht...

Pulseway Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.7
Funktionalität
4.5
Bedienkomfort
4.7
Kundenbetreuung
4.7
John
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 24.11.2020

Feature-Rich, Easy to Use, and Very Innovative!!

The Pulseway Team will work hard with you to get you up and running, the agent is light, deployment is straightforward and easy. Virtually all the tools you might need are there. It has both a dashboard application that runs locally as well as a Web Interface. Remote access and control are good. The Pulseway Help site: https://www.pulseway.com/resource-centre is a good resource.
Overall for the price, Pulseway is an exceptional value.

Vorteile

What I like about Pulseway is that it is easy to use. When you open the console and go to a machine, you can plainly see all the options available to push software, execute DOS or PowerShell commands, send a message to the user, remotely control the PC, scope its hardware, check what software is installed. Its all there, easy to get to and easy to control. Also, Pulseway offers Webroot as a AntiMalware option. Webroot is light and fast and does the job. Our users never complain that our anti-virus software is causing their systems to slowdown or become un-useable. Oh and the Pulseway mobile app is revolutionary!

Nachteile

One feature that we have some issues with is the is integration between Pulseway and Webroot. When it works it works great, but here and there on a few systems the PC, Pulseway, and Webroot don't agree as to whether Webroot is installed or not. The fix to this is to do a comprehensive manual cleanup/uninstall and try again.
Tech support could be more responsive. I miss the old days when you could call and get help for almost any product, but that's not the norm anymore. Once you get hooked up with a Pulseway technician, they will work with you to resolve your issue.

Lourenco
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.4.2021

ICT Empire review on Pulseway

Overall im happy - looked at other RMM providers and so far im happy to stick with Pulseway.

Vorteile

Easy to Implement and easy to use - very nice and clean GUI.
Patch management is great - the other extra features look amazing and will be trying those soon.
Security - after reading the Security Policy white papers - i feel more at ease that my clients data is secure.

What i love most is the fact that the Pulseway team are all ears - always keen to hear what their clients want and need - Also the fact that they are continuously updating/upgrading and adding new features.

Nachteile

No real cons at the moment - they are always keen to assist if i have any issues, which i haven't really had yet.
I would like to have ESET integrated into Pulseway - but they are looking into that.

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine ServiceDesk Plus, N-sight, Atera, NinjaOne und ConnectWise Automate

Gründe für den Wechsel zu Pulseway

Great value for Money Clean GUI and easy to implement - dont need hours and hours of training each time i have a new IT technician. Great support team - they are always keen to help wherever possible. I have not once ever heard "sorry, we cannot assist as that is our policy" as i usually get from other providers - They will ALWAYS make a plan to assist you - That alone is golden.
Kenny
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 23.5.2019

Pulseway

I've used several different systems like this and Pulseway's UI and functionality is top notch. As always for software there is room for improvement, but they have been working towards stable and useful additions to the software and I'm hopeful for the future. My Solution Specialist representative is great to work with and is always helpful!

Vorteile

Very nice improvements since version 6.0. The organization of the logins and systems is much nicer and easier to use since v.5. Also having the integration for antivirus and 3rd party patches is a very nice to have.

Nachteile

-Sometimes the service times out and disconnects from the server and the service will need to be restarted.
-Can't save or locate the webroot product id in pulseway. You have to login to the dashboard of webroot to get this.
-needs an at a glance note on each system to identify primary user of system.

Trenton
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
2

4
Bewertet am 27.12.2021

Product is solid, support can be hit-and-miss

Used the product for years on the Pro version, until I was forced into a non-optional upgrade to the Teams plan. The forced transition process could not have been more poorly planned on the part of Pulseway, and burned me bad enough that I migrated all of my endpoints to a different product. If you start out on the Teams plan perhaps you'll have a better result, just pray that they don't decide to forcibly change you to something new or different a few years down the line.

Vorteile

Custom scripts, cross-platform compatibility, custom alerts

Nachteile

Core Pulseway software is excellent and reliable. Some of the peripheral things are less than stellar. The AV integration feels just a bit janky (Kaspersky in particular), and difficult to deploy custom whitelists and exclusions that work.

Luis
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 15.4.2021

Excelent Solution

Very easy to manage all our customers main systems.

Vorteile

The mobile APP is excellent and the easy of usage

Nachteile

Some missing features when we started to use but it has evolved a lot. Currently just the need of a delayed restart of a server would be perfect!

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