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Gesamtbewertung
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Zum Anbieter

Über SysAid

SysAid ist eine cloudbasierte IT-Service-Management-, Servicedesk- und Helpdesk-Lösung, die Nutzern in Unternehmen aller Größen und Branchen dabei hilft, technologiebezogene Probleme zu lösen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Helpdesk-Automatisierung, Asset-Management, Patch-Management, Netzwerküberwachung, Berichterstattung und Leistungsanalyse mit anpassbaren Dashboards. Die Lösung kann vor Ort bereitgestellt werden.

SysAid ITSM bietet Managementfunktionen für Vorfälle, Probleme, Änderungen, Service-Level-Ziele und Lösungswissen. Die Anwendung bietet auch Funktionen wie Self-Service-Portal, Zurücksetzen von Passwörtern und Automatisierung von Servicedesk-Prozessen. IT-Asset-Management-Funktionen umfassen mobile Geräteverwaltung, Patch-Management, Hardware- und Netzwerküberwachung sowie Netzwerkerkennung.

SysAid bietet Standard- und nutzerdefinierte Berichte zu Leistung und Status im Zusammenhang mit Vorfällen, Problemen, Qualität, Projektaufgaben und mehr. Die Lösung bietet die Integration in Anwendungen von Drittanbietern wie Salesforce, SAP und Google Apps. SysAid bietet auch eine mobile App für die Remote-Nutzung.

Unterstützung ist per Telefon, E-Mail und über eine Online-Wissensdatenbank verfügbar.

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SysAid Video
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SysAid Preis

SysAid bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SysAid ist ab $ 79.00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 79.00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für SysAid

ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise Control ist eine cloudbasierte Betriebsmanagementlösung, mit der technisches Personal Fernunterstützung... Mehr erfahren
OTRS ist eine mit dem Standard ISO/IEC-27001 konforme ITSM-Lösung (Information Technology Service Management) für... Mehr erfahren

Confluence

Confluence ist eine Projektmanagement-Lösung, die Unternehmen dabei unterstützt, Projektdokumente zu erstellen,... Mehr erfahren

ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Desktop Central ist eine MDM-Lösung (Mobile Device Management), die Unternehmen dabei unterstützt,... Mehr erfahren

Kaseya VSA

Kaseya VSA ist eine cloudbasierte IT-Management- und Fernüberwachungslösung für Unternehmen jeder Größe und in... Mehr erfahren
Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein... Mehr erfahren

SysAid Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6
Funktionalität
4.5
Bedienkomfort
4.4
Kundenbetreuung
4.5
Sarah
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10’000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.1.2023

We can track resolved incidents and help customers solve them quickly

The central hub for reporting problems and requesting help with information technology. With this application, corporate leaders may see how their IT department is performing as a whole. It also helps customers effectively report issues and request services.

Vorteile

Sysaid's incident and request management is excellent; the service is responsive and helpful around the clock, and any issues we encounter are quickly resolved. The ease of use for both our IT staff and our end customers. It offers every feature and capability expected of an IT service management system.

Nachteile

Reports and the dashboard's interface might use some work, as could the overall presentation. The implementation may be fine-tuned to match the new designs, and new features might be added to the reports and dashboards.

Johannes
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.10.2023

SysAid best ITIL based IT Support tool in the market

We have been using SysAid for almost 5 years now and we have been very happy with the system, support and have commited now to another 3 years to SysAid. We are moving to the cloud version in the next month so we are very excited about this. They are also not standing still on development so we will not get stuck with old outdate technologies.

Vorteile

Ticket management, reporting and classifications is one of the key features that lead to the decision to make sysaid our long-term partner. The workflow functionality and teams integration is going to change our whole business, so we are very excited to move forward on SysAid Cloud. The customization is also a big plus for us.

Nachteile

The old-style interface but hat is also a thing of the past now that we are moving into the cloud and there new UX/UI is coming out early next year.

In Betracht gezogene Alternativen

Vision Helpdesk

Gründe für den Wechsel zu SysAid

Financial and customization was the biggest issues with Helpdesk
Rafael
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 12.7.2017

Not so great customer service.

A help desk solution in which none was being used by the companies I worked in.

Vorteile

The program is cheap. Somewhat easy to setup. Not cluttered like other software I've used in the past.

Nachteile

I've used this software for over 7 years. Almost every complaint that everyone else has about this software, I've made myself and the #1 complaint is that the company is based in Israel and they are hard to understand / get a hold of / and don't fully understand the real problems until the issue is explained a few times.

I've installed purchased and installed this software in 3 different companies, and the experience was always the same. I then did work for them for a short amount of time. I wanted to bring to them the outside experience being a customer, and all the complaints I kept getting from U.S. customers, and even from other countries. I truly wanted to make this company better. But instead, they started to hire even further away, Romania, will the same comprehension issues. Now that they only 1 rep left for the U.S. and after that, I doubt they will ever hire again in the U.S. because of how different we think about customer service and how expensive we are. So they took one step forward by hiring the first U.S. rep and then myself, to them go two steps backwards by letting me go and hiring in another country for support.

Yes, I did work there and am a former employee, now a customer again. But I was a customer before that, and nothing has changed before I started working there, and nothing will after I am gone. So please do not delete this review and publish for all to see as I wanted nothing for this company to succeed and instead I was shown the door.

Ross
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 29.11.2023

Great, streamlined product which does what we need it to do.

SysAid has been almost the perfect product for us so far. Its done all we need it to do. We use the MS Teams chat bot heavily and that works very well.

Vorteile

The MS Teams chat bot allowing users to raise tickets directly in a Teams chat.

Nachteile

There are still a few bugs but these are being worked on. Sometimes entering data can be time consuming as there are not always ways to do it in a batch.

Thomas
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 19.6.2019

SysAid - Simple Solution, Big Outcome

The Team are friendly and understood our needs (Once we had defined these). Overall the process has been quite simple, it's simply getting your head around using new software/solutions.

Vorteile

I love the fact that SysAid is not a boring 'Out of the Box' 'This is what you get' experience.
SysAid is tailored to your needs during the implementation process, from colour schemes, to custom data fields, to process automation.

Nachteile

I dislike the fact that I had to learn 'very basic' HTML to implement notifications. This wasn't a great hinderance, but definitely something I disliked.

Warum SysAid gewählt wurde

No longer fulfilled our growing list of requirements.

Gründe für den Wechsel zu SysAid

Cost and Versatility

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