Über Infor M3

Implementiere mit Infor M3 eine Grundlage für die Digitalisierung. Infor M3 ist eine leistungsstarke Cloud-ERP-Softwarelösung (Enterprise Resource Planning), die neueste Technologien nutzt, um eine hervorragende Nutzererfahrung und leistungsstarke Analysen bereitzustellen. Die ERP-Cloud-Lösungsplattform kann für mehrere Unternehmen, Länder und Standorte eingesetzt werden. Infor M3 und die verwandten branchenspezifischen CloudSuite-Lösungen bieten branchenführende Funktionen für die Bereiche Chemie, Distribution, Anlagen, Mode, Lebensmittel und Getränke sowie industrielle Fertigung. Infor M3 kann mittleren bis großen nationalen und globalen Unternehmen dabei helfen, schnell ins digitale Zeitalter zu wechseln, schneller auf Veränderungen zu reagieren, überschüssiges Inventar zu reduzieren und Kosten zu senken. Darüber hinaus hilft die Lösung den Nutzern, ihr Netzwerk aus Menschen, Technologien, Aktivitäten, Informationen und Ressourcen effizient und wirtschaftlich zu verwalten. Flexible Bereitstellungsoptionen in der Cloud, on premise oder hybrid und Beschleuniger für die Implementierung bieten niedrige Gesamtbetriebskosten und eine kurze Zeit bis zur Wertschöpfung.
Infor M3 Software - 1
Infor M3 Software - 2
Infor M3 Software - 3
Infor M3 Software - 4
Infor M3 Software - 5
Infor M3 Software - 6
Infor M3 Video
Infor M3 Software - 1 - Vorschau
Infor M3 Software - 2 - Vorschau
Infor M3 Software - 3 - Vorschau
Infor M3 Software - 4 - Vorschau
Infor M3 Software - 5 - Vorschau

Infor M3 Preis

Infor M3 bietet keine Gratisversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Infor M3

SAP S/4HANA Cloud

SAP S/4HANA ist eine cloudbasierte und On-Premise-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning). Das Produkt eignet sich...

Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 ist ein cloudbasiertes CRM-Ökosystem für kleine, mittlere und große Unternehmen mit Fokus auf...
NetSuite ist eine Unternehmensführungs-Software-Suite, die als Dienstleistung angeboten wird und Funktionen wie ERP...
Odoo POS ist Teil der integrierten Suite von Geschäftsanwendungen von Odoo. Das Modul ist sowohl online als auch...
Kinetic (der neue Name von Epicor ERP) ist eine Cloud-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), die mit Fertigungsunter...

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten...

Infor M3 Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.0
Funktionalität
4.5
Bedienkomfort
3.7
Kundenbetreuung
4.1
Dirk
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 18.4.2019

Proven, mature ERP is getting modern UI at last

I have worked with M3 for a number of organizations, and besides effectively managing the material plan and production schedule, it has also served well for the management of multiple business units which require monthly consolidation, multi-currency financial operations, and the complete life cycle of business processes.

Vorteile

M3 is a stable, robust, proven ERP system that fits a wide variety of industries well, handles international business requirements and has the flexibility to support both the front office and the back office.

In recent years, this has been supplemented with a modern UI toolset, allowing for workflow design and management, along with browser-based homepages and widgets that present users with the information they need to act on, focusing on exceptional situations instead of repetitive, routine tasks.

Nachteile

The basic user interface for functional programs is still designed in the old AS400/RPG style, with a series of panels and a method of proceeding from panel to panel and program to program which can seem counter-intuitive to the user. Output management (for forms such as customer invoices or packing lists) has long been a weak spot but that is being addressed with new tools being developed. API's are available for many programs which allows for the development of custom user interfaces via Infor OS Homepages and Widgets, but there are significant gaps where API's have not been published.

Steve
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 9.7.2019

Pros and Cons

Over all Infor has continued to serve the needs of our organization. As our business has increased over the years, the software has allow us to make processes more efficient therefore, we can do jobs with less people. As we have associates leave, there is no need to replace them

Vorteile

M3 is a system that is configurable to almost any circumstance. It seems is you can think of a process that you would like to have the system perform, Infor has though of this also and there is a way to make it happen inside of me

Nachteile

The system has so many options and programs making it a hard to know what all you can do or how to do or navigate.

Ben
  • Branche: Umweltdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 31.7.2020

Niche Rental Application

Allows for high volume of transactions and equipment movement throughout our over 30 locations. Could use more documentation on what is and is not supported functionality in certain programs. It is a fairly large ERP system, so this would be tough with all the new features being added.

Vorteile

It has many more features than we currently use, that we can grow into.

Nachteile

We are an unusual rental operation and initially it didn't have all the functionality that we required, so our 3rd party implementer made modifications to our base code, so when infor came out with the similar feature, we could not move to it. There are some feature fixes that can not be retrofit into our release.

Malcolm
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 9.7.2020

Quality ERP

Infor support team (Elite customer) is excellent. Consulting engagements are sometimes not so great - it depends to a large degree on who you get..
Been users since 2010 comparison to the old Lawson company is night and day - way better now!

Vorteile

Highly configurable product. Support from Infor is very good. Investment in the product by Infor continues to be significant and is showing results!

Nachteile

Ironically, highly configurable! this lead to complexity in the initial set up to meet business process needs. However once established and implemented the product is stable and performs well.

User interface is not premium but hoping for improvements when we move to Infor OS and homepages.

Verifizierter Rezensent
  • Branche: Glas, Keramik & Beton
  • Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.9.2020

Lot of flexibility and usefull functionalities

user experience makes easier introduction of new hired colleagues.
Flexibility in configuration helps to add new functionalities fast.

Vorteile

flexibility, easy of use and a lot of functionalities ready to use (that had to implement custom with other products)

Nachteile

I see mainly 2 points:
1. enterprise structure has got some lacks, do not manage structured sales organizations (it doesn't exist a concept like it, which is usefull when you have same customer managed in different sales organization within the same company which could have different price list, discounts, payment terms)
2. all accounting is inherited through order, in example when I post good receipt I need to have cost center in purchase order and I cannot change during good receipt. And also for sales, all accounting are inherited from order. Workaround exists, but it is still a limitation

In Betracht gezogene Alternativen

SAP S/4HANA Cloud

Gründe für den Wechsel zu Infor M3

IT should be more simple and faster to implement, furthermore more flexible

Ähnliche Kategorien