4.4
Gesamtbewertung
Bewertungen

4.4
Gesamtbewertung
Bewertungen

Über Adobe Campaign

Adobe Campaign ist eine Marketing-Automation-Plattform, die in der E-Mail-Automatisierung, -Zustellung und -Berichterstattung verwendet wird. Mit dieser Lösung kannst du dynamische Kampagnen über E-Mail, mobile Plattformen, soziale Netzwerke und Offline-Kanäle erstellen, koordinieren und bereitstellen. Zu den wichtigsten Funktionen von Adobe Campaign gehören E-Mail-Management, kanalübergreifendes Marketing, Segmentierung und Targeting. Die Segmentierungs- und Targeting-Funktion bietet Adobe-Analytics-Integration, Zielgruppensegmentierung, Kundenprofile, Datenkonnektoren und Zugriff auf föderierte Daten. Das kanalübergreifende Marketing der Plattform umfasst Kampagnenmanagement- und -berichterstattung, Direktwerbung, E-Mail-Berichterstattung, Angebotsverwaltung, Präferenzzentren sowie SMS- und Push-Benachrichtigungstools. Adobe Campaign bietet auch mehrsprachige E-Mail-Unterstützung, um E-Mail-Inhalte basierend auf Präferenzen anzupassen und zu übersetzen. Die Plattform lässt sich in Adobe Analytics, Adobe Experience Cloud und Creative Cloud integrieren. Die Adobe-Analytics-Integration ermöglicht es Nutzern, kanalübergreifende Berichterstattung durchzuführen und die Post-Click-Zuordnung zu verstehen.
Adobe Campaign Software - 1
Adobe Campaign Software - 2
Adobe Campaign Software - 3
Adobe Campaign Software - 4
Adobe Campaign Software - 5
Adobe Campaign Software - 6
Adobe Campaign Software - 1 - Vorschau
Adobe Campaign Software - 2 - Vorschau
Adobe Campaign Software - 3 - Vorschau
Adobe Campaign Software - 4 - Vorschau
Adobe Campaign Software - 5 - Vorschau
Adobe Campaign Software - 6 - Vorschau

Adobe Campaign Preis

Adobe Campaign bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Adobe Campaign

Adobe Campaign Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.0
Funktionalität
4.4
Bedienkomfort
4.0
Kundenbetreuung
4.0
Gautam
Gautam
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 25.7.2020

"It controls you all the time in marketing or advertising."

Controls marketing or advertising campaigns to identify customers and allow for direct communication.

Vorteile

Used to work, edit and follow ads on channels. You can use it to send private messages with your preferences and needs. It helps you create operational reports to track campaign impact and find solutions.

Nachteile

However, every time I've had trouble using this software, I've had trouble getting customer service support.
Emails a lot of time to respond to and resolve emails.

giselle
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 29.6.2021

usefull tool for my company!

we used to waist so much time emailing our costumers and this software save us money and time because now we automatice our emails.

Vorteile

it's easy to use, the interface is instinctive and provide the solutions for my company clients improving costumer experience.

Nachteile

for some of my collaborators was difficult at the beginning but it's worth it

In Betracht gezogene Alternativen

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Adobe Campaign

because it solves my company problems and the software is easier than others in the market.
Shaun
Shaun
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 6.5.2021

Over-promised; not delivered in the slightest!

The most unresponsive, disdainful, anti-client service organisation we have ever dealt with.

Vorteile

nothing at all. It turned out to be an extremely expensive batch-and-bash email platform.

Nachteile

Dreadful implementation; links between different modules didn't work; sophisticated segmentation never worked in 2 years. An extremely expensive white elephant.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Platform

Warum Adobe Campaign gewählt wurde

We bought Adobe's sales pitch regarding how targetted we could become in terms of personalisation of marketing messages and understanding of our consumers. That was all rubbish after 2 years of complete failure by Adobe.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Adobe Campaign

apparent service benefits which were ultimately just not true.
Grace
Grace
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 10’000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 18.3.2022

A quite complete marketing tool.

Although there is not a great deal of customer support, the design and structure of Adobe Campaign is easy to navigate, so newbies don't have to worry too much, getting up to speed is quick and the community using this tool is active.

Vorteile

With this software we can create attractive and easy to do campaigns, very creative and promising, I consider Adobe Campaign one of the best solutions for marketing, outreach and email. Another great advantage is the templates that are ready to use, and if you are familiar with more Adobe products, you can get the most out of this tool.
-It combines conveniently with other Adobe products, such as Adobe Target or Adobe Experience Manager, improving the quality of work, communication and getting better results.
-Email campaigns are very effective and easy to update to keep customers up to date on products and services.
-We can plan effectively with the right customer data, provided through the infrastructure offered by Adobe Campaign.
-Streamline sales channels.

Nachteile

The support is not the best, communicating mainly by email is not the most accurate for a tool like this, solutions and answers are slower this way. Another unattractive aspect is the price, if the customer support was better or at least existing, the balance would be fairer.

James
James
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 7.8.2023

Marketing and sales orchestration tool for faster growth

This is the basic marketing tool that an enterprise should acquire for efficient sales and marketing. It has implemented most campaigns as planned and achieved the targeted performance.

Vorteile

Most sales and marketing campaigns have been successful with positive returns due to robust engagements with our clients. Adobe Campaign publishes our adverts on social media accounts to reach targeted market and win more customers.

Nachteile

There are positive gains from most marketing campaigns that we have been launching frequently.

Ähnliche Kategorien