Acuity Scheduling


 

Acuity Scheduling ist eine cloudbasierte Softwarelösung für die Terminplanung, mit der Unternehmer ihre Termine online verwalten können. Das Produkt ist auf die Bedürfnisse von kleinen und mittleren Unternehmen sowie einzelnen Fachkräften ausgerichtet.

Mit Acuity Scheduling können Nutzer Terminbuchungen automatisieren, indem sie eine Echtzeitansicht ihrer eigenen verfügbaren Zeit anbieten. Die Lösung kann Kalender automatisch nach den Zeitzonen der Nutzer synchronisieren und regelmäßige Warnungen und Erinnerungen an die Nutzer zu ihren Terminplänen senden.

Die Zeitplanungsfunktionen von Acuity Scheduling umfassen anpassbare Aufnahmeformulare, einbettbare Kalender, die Synchronisierung von Anwendungskalendern von Dritten und die Gruppenplanung für Workshops.

Acuity Scheduling eignet sich für Dienstleistungsunternehmen wie Schulungs- und Nachhilfezentren, Coaching und Beratung, Foto- und Videoproduktionsunternehmen, Fitnessstudios, Salons und Spa-Zentren sowie Gesundheits- und Zahnkliniken. Die Lösung bietet ein kostenloses Basismodul und ist als monatliches Abonnement verfügbar. Das Produkt bietet APIs und lässt sich in Anwendungen von Drittanbietern wie QuickBooks, FreshBooks, Mailchimp, Google Analytics und WordPress integrieren.

 

Acuity Scheduling - Acuity Scheduling calendars
 
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling calendars
    Acuity Scheduling calendars
  • Acuity Scheduling - Acuity Schedulingalendar  csyncing
    Acuity Schedulingalendar csyncing
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling customized confirmations
    Acuity Scheduling customized confirmations
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling mobile apps
    Acuity Scheduling mobile apps
  • Acuity Scheduling - Acuity Scheduling real-time availability
    Acuity Scheduling real-time availability
Unterstützte Betriebssysteme:
Webbrowser (OS-agnostisch)

4554 Bewertungen über Acuity Scheduling

 

Verifizierter Rezensent Branche: Unternehmensberatung Anzahl der Mitarbeiter:  2-10 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  2-10 Mitarbeiter

19.1.2021

19.1.2021

Quelle der Bewertung: Capterra

Acuity lohnt sich und spart Zeit

Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Kundenbetreuung

Vorteile

Es spart Zeit und funktioniert einwandfrei. Sehr zu empfehlen in Kombination mit Daylite.

Nachteile

Es könnte von Design ein bisschen schicker sein.

Andreas D. Branche: Computer-Software Anzahl der Mitarbeiter:  Selbstständig Mitarbeiteranzahl:  Selbstständig

13.2.2021

13.2.2021

Quelle der Bewertung: Capterra

Einfach und effizient

Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

Einfach und Verständlich

Vorteile

Schnelle Umsetzung. Integration in meinen Workflow.

Nachteile

Es gibt für mich keine erkennbaren Nachteile

Rashidat O. Branche: Einzel- & Familiendienstleistungen Anzahl der Mitarbeiter:  Selbstständig Mitarbeiteranzahl:  Selbstständig

21.10.2019

21.10.2019

Quelle der Bewertung: Capterra

Checks all my boxes

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Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

I’m managing my time for multiple groups of needs and Acuity is allowing me to do that all in one place. I can manage my personal needs, my life coaching needs, and my nonprofit needs all in one place and still keep my hair (because I haven’t pulled it out trying to keep myself afloat). I look forward to continuing to use the software as it has room for me to expand and handle other needs that I foresee in the future. For me, Acuity is a great one stop shop to manage and connect people to the services provide.

Vorteile

I switched from Calendly because I was having people make appointments at the last minute and back to back. I really appreciate that Acuity has functionality to account for my preferences in both situations.

I really enjoy the ability to personalize my different scheduling links since I set up scheduling for a few different scenarios. I tend to use the specific appointment type scheduling link, which is great to have separated from the overall link so that there is no confusion in booking.

There is so much other functionality that I haven’t had a chance to use yet link the intake forms and billing, but I’m looking forward to using it.

Also, I really enjoy the emails and correspondence that I’ve had with organization. I haven’t even submitted a help ticket, but every email is funny and engaging and it feels like someone is personally attending to me!

Nachteile

I had a little bit of confusion with the set up of my calendars. It took some searching to figure out how to combine all my appointments to one calendar. All in all I figured it out and still love my account.

Kristina H. Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness Anzahl der Mitarbeiter:  Selbstständig Mitarbeiteranzahl:  Selbstständig

30.12.2020

30.12.2020

Quelle der Bewertung: Capterra

An Industry Leader for a Reason!

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Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

Vorteile

The navigation and naming are intuitive, plus every step or field has an accompanying explanation so I can be sure I am using it properly! This means I was able to walk myself through Acuity without pressure or time waste of needing to consume a bunch of FAQs or webinars. The doing and learning happen simultaneously! Yet, there is also great support should I still have questions.

I also love that the features are built for real life. For example, being able to block off the hours and days you want to work, blocking off time before and after appointments so you are not rushed back-to-back, and having the private appointment type option for inviting clients to book after I’ve established a relationship, rather than having a free-for-all available on my website. I also love that pre-meeting questionnaires and action items can be added for clients to create workflows.

I love that they have a test client built in by default! Acuity has really thought of everything.

Finally, both the app and browser versions are excellent! Thank you for having a great app, Acuity!

Nachteile

I didn’t see a clear place to find all available integrations. Yet, I really don’t have any true cons.

Mike S. Branche: Verbraucherdienste Anzahl der Mitarbeiter:  2-10 Mitarbeiter Mitarbeiteranzahl:  2-10 Mitarbeiter

5.4.2020

5.4.2020

Quelle der Bewertung: Capterra

Unsuitable if certainty and speed are required

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Bedienkomfort

 

Funktionalität

 

Produktqualität

 

Preis-Leistungs-Verhältnis

 

Kundenbetreuung

 

Bedienkomfort
Bedienkomfort
Funktionalität
Funktionalität
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wert
Kundenbetreuung

The interface is not suitable for use in a fast-paced customer-facing environment, where certainty and speed are required. We are switching to an alternative appointment scheduling provider.

Vorteile

The ability to set different hours for certain appointment types via calendar service groups. This enables a high degree of customization of the calendar settings for each staff member and appointment type, which I have not seen in other SAAS appointment scheduling offerings. Merging duplicated clients is a breeze and simply requires the misspelled record to be corrected.

Nachteile

Calendar views are poorly formatted, difficult to navigate and inconsistent across platforms. Our default view is weekly, which frequently displays only 6 days and skips a week when navigating to the following week. Calendars do not consistently align in columns in the daily view, resulting in confusion when determining a therapist's availability. Booking errors are common, which projects unprofessionalism and results in a tedious in-store experience for the customer. The apps are bug-ridden with very poorly designed views that are unusable. The ipad app frequently displays no customers and requires the user to log out and back in to function. Little or no user acceptance testing has be done here