Über Vtiger CRM

Vtiger CRM bietet ein einziges, einheitliches CRM für Vertriebs-, Kundenbetreuungs- und Marketingteams. Vtiger CRM kann über den gesamten Kundenlebenszyklus hinweg verwendet werden. Marketingteams können damit Leads erfassen und pflegen, Vertriebsteams können resultierende Geschäfte bewerten, verfolgen und abschließen und Supportteams können auf die vollständige Kundenhistorie zugreifen und Support bereitstellen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Webformulare, E-Mail- und SMS-Kampagnen, Lead-Scoring, Verkaufseinblicke, Terminplanung, Genehmigungen, Team-Postfach, Dokumentenverfolgung, automatisierte Workflows, Arbeitsaufträge, Inventarmanagement, Fallweiterleitung, Umfragen und Projektmanagement. Alle Kundendaten werden in einer einzigen Datenbank gespeichert, die Marketing-, Vertriebs- und Supportteams eine einheitliche Ansicht bietet. Das System kann an die Bedürfnisse und Präferenzen des Unternehmens angepasst werden. Eine 24/5-Kundenbetreuung wird per Telefon, E-Mail und Chat angeboten.
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Vtiger CRM Preis

Vtiger CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Vtiger CRM ist ab $ 42.00/Monat verfügbar.

Starting Price:
$ 42.00/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Vtiger CRM

Salesforce Sales Cloud

Die Salesforce Sales Cloud ist eine On-Demand-CRM-Plattform, die Anwendungen für kleine, mittlere und große Unternehmen...
SugarCRM ist eine cloudbasierte Anwendung für die Verwaltung von Vertriebsautomatisierung und Marketing Automation,...
Zoho CRM ist eine cloudbasierte Business-Management-Plattform, die Unternehmen jeder Größe bedient. Es bietet Vertriebs-...
Zendesk ist eine cloudbasierte Helpdesk-Management-Lösung, die anpassbare Tools zur Erstellung eines Kundenserviceportal...

HubSpot CRM

Mit seiner cloudbasierten CRM-Plattform hilft HubSpot CRM Unternehmen jeder Größe, Leads zu verfolgen und zu pflegen...

HubSpot Sales Hub

Sales Hub, ein leistungsstarkes und einfach zu bedienendes Vertriebs-CRM, das Tools für das Vertriebsengagement,...

Vtiger CRM Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5
Funktionalität
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4.5
5 von 306 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Paulo R.
  • Industry: Informationstechnologie & -dienste
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.10.2019

Easy to use and customizable

I have all the clients info in vtiger but the more important info that I save are quotes and invoices, when I want to plan some strategy I just have to prepare some reports form the tool so I know how was the interaction with a specific client the last quarter.

Vorteile

Its really easy to use and there are many options to customize the user experience

Nachteile

As a CRM I would like more tools to show some specific info to my clients but in this field they are very limited

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud und SugarCRM

Gründe für den Wechsel zu Vtiger CRM

I prefer vTiger cause is cost-effective and really easy to configure and use.
Carlos G.
  • Industry: Computer-Software
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 25.10.2019

Vtiger CRM vs Competition

overall, it's been great! The biggest bang for the buck for sure. It's still expensive but you get what you pay for and I highly recommend it.

Vorteile

The best thing I liked about this software was the ability to do sales, marketing and support all in one program. Our sales team is able to track opportunities and view sales funnel reports. The marketing team is able to email and tag the contacts to specific target audiences. The support team is able to use a ticket system in order to keep all projects and assistance notes in one place.

Nachteile

There are certain areas where you have to click here and there just to reroute you back to where you were. Like going from an opportunity to quotes and if you want to add notes, you have to go back to the opportunity and them go to your comments. Also the enterprise search tab doesn't always find everything you're looking for so you have to specifically go to contacts or organizations to find them.

In Betracht gezogene Alternativen

HubSpot Sales Hub

Warum Vtiger CRM gewählt wurde

Infusionsoft did not have a support ticket system and their sales portion is ok at best. The quotes aren't customizable the way Vtiger is.Infusionsoft is really good for marketing but that's about it.

Zuvor genutzte Software

Keap

Gründe für den Wechsel zu Vtiger CRM

We chose this because it addressed all 3 of our needs. (sales, marketing and support) We didn't want to have to purchase a whole other software and go through a whole other set up, when we can have it all in one place.
Salvatore D.
  • Industry: Informationstechnologie & -dienste
  • Company size: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 20.11.2021

The most affordable CRM

Vorteile

It allows you to activate the various business flows easily and in a modular way

Nachteile

The use of the PHP language can sometimes create problems in case of security developments

Thomas E.
  • Industry: Industrieautomation
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 25.10.2019

QTE Training likes VTiger

See section pros

Vorteile

one of the most reasons was the accessibility of the data from wheresoever, that'S absolutely given. Another one is the Independence from Software-Systems. We are using MS and also Apple-Systems, no Problem.
Helpful is also the VT 360 App. whereever you are, and you spare time, just check for a customer or also call via mobile. the inside Team will see your activities immediately. Information that Counts.

Nachteile

The Adoption of the System towards some specific needs is somewhat poore. no custom Buttons available, the print-templates Editor is poor on formating and sometimes you also Need a work around for list variables to be shown.
It should have a customize package as from VT-Experts provided for teh serverbased solution (https://www.vtexperts.com/)

In Betracht gezogene Alternativen

SugarCRM

Warum Vtiger CRM gewählt wurde

Salesforce was to expensive for the small Business we are on

Zuvor genutzte Software

Salesforce Sales Cloud

Gründe für den Wechsel zu Vtiger CRM

Cloud based System, pricing, easy maintainable
Evelyn E.
  • Industry: Marketing & Werbung
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 2.12.2021

Great for the B2B business that have several clients to manage

It has been great, they are working on the problems we are experiencing in the new version.

Vorteile

It allows us to manage different clients with the same database and keep information separated. It is easy to adjust to our needs.

Nachteile

The new version has a lot of glitches that they have been taking some time to fix. It was working better in the older version.

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