Über Freshservice

Freshservice ist eine cloudbasierte IT-Helpdesk- und Dienstleistungs-Management-Lösung, die es Unternehmen ermöglicht, ihren IT-Betrieb zu vereinfachen. Die Lösung bietet Funktionen wie ein Ticketingsystem, ein Self-Service-Portal und eine Wissensdatenbank. Die Lösung bietet auch eine mobile App für iOS und Android, die es IT-Administratoren ermöglicht, Anfragen per Fernzugriff zu bearbeiten.

Freshservice bietet ITIL-fähige Komponenten (Information Technology Infrastructure Library), die Administratoren bei der Verwaltung von Anlagen, Vorfällen, Problemen, Änderungen und Releases unterstützen. Die Asset-Management-Komponente unterstützt Unternehmen bei der Kontrolle ihrer IT-Assets. Software-/Hardware-Assets können hinzugefügt, mit Tags versehen, nachverfolgt und abgekoppelt werden, um die Sichtbarkeit und das Bewusstsein für die Assets zu gewährleisten.

Freshservice bietet auch ein Gamification-Modul namens „Arcade“. Dieses Modul ermöglicht es IT-Agenten, Punkte zu sammeln und IT-bezogene Aufgaben zu gamifizieren. Die Lösung ermöglicht es Administratoren, vordefinierte Berichte für Vorfälle und Änderungen unter Verwendung verschiedener Filter zu erstellen.

Freshservice kann mit Anwendungen von Drittanbietern zur Verwaltung des Servicedesks integriert werden.

Freshservice ist im Rahmen eines Jahresabonnements erhältlich, das Support per E-Mail und Telefon beinhaltet.

Freshservice Software - 1
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Freshservice Software - 6
Freshservice Software - 1 - Vorschau
Freshservice Software - 2 - Vorschau
Freshservice Software - 3 - Vorschau
Freshservice Software - 4 - Vorschau
Freshservice Software - 5 - Vorschau
Freshservice Software - 6 - Vorschau

Freshservice Preis

Freshservice bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Freshservice ist ab $ 29.00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 29.00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Freshservice

Freshdesk ist ein Helpdesk-System und eine Lösung, die den Kundenservice für dein Team vereinfacht und dabei hilft, ein...
Hornbill is a cloud-based solution that helps organizations automate workflows for managing customers, employee...

Track-It!

Track-It! is an IT service desk management platform by BMC Software that handles asset, change management, knowledge...
osTicket ist eine Lösung zur Verwaltung von Open-Source-Helpdesks, die Ticket- und IT-Asset-Management in einer Suite...
Kayako ist eine cloudbasierte Plattform für die Kundenbetreuung, die verschiedene Supportkanäle wie E-Mail, Live-Chat...

ManageEngine Endpoint Central

ManageEngine Desktop Central ist eine MDM-Lösung (Mobile Device Management), die Unternehmen dabei unterstützt,...

Freshservice Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4
Funktionalität
4.3
Bedienkomfort
4.5
Kundenbetreuung
4.6
Rich
  • Branche: Groߟhandel
  • Unternehmensgröße: 1’001-5’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 9.10.2018

Simple to use and has all the features you actually need.

I really like Fresh Service (and before it, Fresh Desk). I keep trying to find a reason to switch to Zendesk because of the possibilities with their integrations but keep abandoning the trial. I would have to reproduce in Zendesk what I currently have in Freshservice in order to start experimenting with the possibilities. That's where the problems start. All the things I have in Freshservice are add-ons in Zendesk that cost extra and don't work the same way. If you have a fairly small team, we have 4 IT personnel for a 24/7 $400 million dollar company, this is your solution.

Vorteile

Layout is clean and easy to understand. Has fun 'gamify' system which lets my techs compete with with other for prizes with the system keep score. This is available on our subscription level. Also has SLA monitoring for those pesky KPI requirements. Can setup a catalog of services and items for end users to 'order' with a workflow approval process. Can integrate with chat and phone. Great all around alternative to Zendesk. Doesn't nickel and dime you to have basic features.

Nachteile

List of Integration possibilities are pretty small in comparison and hasn't really grown in the several years we have been using it.

Derrick
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 501-1’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 6.10.2022

Favorite ticketing solution so far

Overall I am very happy and don't have any plans to change the product

Vorteile

I have used several products before and Freshservice is by far the favorite because it has automation, integrates with many vendors and software that we currently use such as Dell and JAMF

Nachteile

The Admin setting section is hard to navigate through sometimes and hard to find settings I want

In Betracht gezogene Alternativen

Zendesk Suite

Warum Freshservice gewählt wurde

Moved from an on-prem ticketing system to cloud. The previous product was not reliable and would crash often

Zuvor genutzte Software

ManageEngine ServiceDesk Plus

Gründe für den Wechsel zu Freshservice

Better pricing and ticked all the requirements we were after
Edward
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 16.1.2023

Functional but has frustrations

It's definately capable of doing the job and does get frequent improvements but has some frustrations

Vorteile

Freshservice has most of the features you need. It's customisable and expensible to a point which allows for other features to be added.

Nachteile

Some of the UX can be frustrating. The search is very lacking and often doesn't find the results you need. The "Solutions" feature for knowledge management is quite basic and can be frustrating to use.

Jan Claire
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1’001-5’000 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

3
Bewertet am 28.12.2022

Good tool for tickets/request

Overall, Freshservice is a great tool. Nice UI and beginner friendly.

Vorteile

I'm a user and use Freshserbice whenever I encounter issues. I like the platform it is easy to use and you can track your incidents in real-time. Great service

Nachteile

The Mobile Version or App can be improved

Olly
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 5’001-10’000 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 12.10.2022

Best ITSM / ESM tool out there

We are solving 1200 tickets a week with a team of 22, and automating resolution of 320 tickets a week using workflow automator.

We were able to get up and running with Freshservice with only 3 months for planning, build and implementation.

Vorteile

- Very little initial configuration needed - features work out-of-the-box
- User experience (UX) very very good - modern, quick and easy to use, looks great
- Workflow automations and orchestrations allow significant and valuable automation with little work
- Sandbox mode allows safely making and testing changes, and syncing them into production easily
- Ticket approvals system works very logically and very well

Nachteile

- Sandbox sync sometimes fails and needs Freshworks support intervention
- Only the main requester can access the ticket, and it's not possible to add others to see the ticket
- No first-party SSO integration - we have to use a 3rd party plugin for SSO & SCIM which only syncs user attributes when they re-login
- Agent permissions are not granular enough to allow us to lock down the number of admins as much as we want
- WYSIWYG editor has quite a few quirks around new lines and styling

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceNow

Warum Freshservice gewählt wurde

- Jira Service Management requires significant building and configuration, and out-of-the-box Freshservice is pre-configured ready to go, and any configuration you do is a bonus, not a requirement. - Jira's user experience is very outdated and slow, wasting our agents' and requesters' time.

Zuvor genutzte Software

JIRA Service Management

Gründe für den Wechsel zu Freshservice

- ServiceNow requires even more building and configuration than Jira, and requires programming using AngularJS, a now deprecated framework, and we would need to hire programmers who specialise in it and configuring ServiceNow - ServiceNow's user experience is also pretty outdated and slow compared to Freshservice

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