Alvaria Workforce

4.2
Gesamtbewertung
Bewertungen

4.2
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Bewertungen

Über Alvaria Workforce

Alvaria Workforce (ehemals Aspect Workforce Management) ist eine leistungsstarke Kontaktcentersoftwarelösung, die Prognosen, Planung, Terminplanung, Mitarbeiterselfservice und Echtzeitmitarbeiterverfolgung bietet, um sicherzustellen, dass alle Mitarbeitenden und Vorgesetzten produktiv sind, sich für ihre Arbeit engagieren und ein außergewöhnliches Kundenerlebnis bieten. Alvaria Workforce ist laut Anbieter in Nordamerika führend und stellt sicher, dass du die richtigen Mitarbeitenden mit den richtigen Fähigkeiten zur richtigen Zeit beschäftigst. Die Lösung hilft dir außerdem dabei, die Leistung von Inbound-, Outbound- und gemischten Personalressourcen über alle Kundenkanäle hinweg zu planen und zu verwalten. Die zentralen Softwarefunktionen für Prognose, Planung und Nachverfolgung ermöglichen es Unternehmen, zukünftige Personalanforderungen korrekt zu prognostizieren, um erwartete Kundenkontaktvolumina zu unterstützen, optimierte Personalpläne mit individuellen Zeitplänen für alle Mitarbeitenden zu erstellen und die Leistung und Regeleinhaltung der Mitarbeitenden während des Arbeitstages in Echtzeit zu überwachen, sodass Personalanpassungen und andere Korrekturmaßnahmen sofort durchgeführt werden können. Alvaria Workforce ist ein wichtiges Tool, das von vielen Personen im Kontaktcenter verwendet wird. Mitarbeitende verwenden es, um ihre persönlichen Arbeitszeitpräferenzen einzugeben, ihre offiziellen Arbeitszeitpläne zu erhalten und Änderungen an diesen anzufordern. Alvaria Workforce verwendet integrierte Geschäftsregeln, um vorgeschlagene Änderungen automatisch zu genehmigen oder abzulehnen, sodass Mitarbeitende sofort wissen, ob ihre Änderung genehmigt wurde. Nutzer können zudem die Informationen sehen, die für sie am wichtigsten sind, einschließlich Tagesplan, angeforderte Änderungen, Schichtwechselstatus, Leistung und vieles mehr. Vorgesetzte und Führungskräfte nutzen Alvaria Workforce, um die Arbeitszeitpläne jedes Teammitglieds zu verwalten, die Aktivitäten der Mitarbeitenden im Vergleich zu den geplanten Aktivitäten im Tagesverlauf zu überwachen und aggregierte Informationen auf Team- und Gruppenebene anzuzeigen. Personalplanende nutzen Alvaria Workforce, um Kontaktvolumina zu prognostizieren, offizielle Arbeitszeitpläne zu erstellen, die an Mitarbeitende verteilt werden, und die Leistung der Belegschaft während des Tages zu überwachen. Personalplanende nutzen die reichhaltigen Belegschaftsdaten in Alvaria Workforce, um Anpassungen an Prognosen und Zeitplänen vorzunehmen, während Echtzeitdaten aus der ACD (Automatic Call Distribution) verwendet werden, um Entscheidungen über die Belegschaft nahezu in Echtzeit zu treffen.
Alvaria Workforce Software - 1
Alvaria Workforce Software - 2
Alvaria Workforce Software - 3
Alvaria Workforce Software - 1 - Vorschau
Alvaria Workforce Software - 2 - Vorschau
Alvaria Workforce Software - 3 - Vorschau

Alvaria Workforce Preis

Alvaria Workforce bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Alvaria Workforce ist ab $ 1.00 verfügbar.

Startpreis:
$ 1.00
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Alvaria Workforce

Alvaria Workforce Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8
Funktionalität
4.1
Bedienkomfort
3.9
Kundenbetreuung
3.9
Joyce
Joyce
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 24.4.2018

I primarily use it to review forecast vs. actual and make staffing decisions such as opening...

functionality for the forecaster, planner, scheduler, operations and down to the call center employees

Vorteile

What I like about the software is that it is Customizable as departments change or organizational structure changes.

Nachteile

Seems like it could be simplified since it seems like it has an aged look and feel to it (core product).

Antwort von Alvaria

Joyce,
Thank you for reviewing Aspect Workforce Management and for the high marks! We are pleased to hear that the solution helps you to make informed staffing decisions and that you like the customization features. we also appreciate your constructive feedback. All of your input will be forwarded to our internal teams for review.
-The Aspect Team

Beantwortet am 25.4.2018
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Fluggesellschaften/Luftfahrt
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 24.4.2018

The logic makes sense, I wish the process for defining holiday factors and forecasting was...

Vorteile

I like that it provides a system of record for schedule management, measuring forecast accuracy, and exporting valuable data on our contact center.

Nachteile

I wish the forecasting wizard was more robust. Our industry is heavily influenced by weather and we have not been successful using the forecast wizard for the "art" portion of a forecast. We will soon be launching multi-channel and we have heard a lot of things about multi-channel performance not working very well for forecasting, Aspect is having a hard time pairing us with one of their Customers who is successfully using it in that way.

Antwort von Alvaria

Thank you for taking the time to review Aspect Workforce Management. We are pleased to hear that the tool is helping you with schedule management and accessing valuable data in your contact center. We also appreciate your feedback on the forecasting specifically for weather changes as well as multi-channel. We will forward your input on to our internal teams and will circle back with a more detailed response. Feel free to reach out to me directly if you'd like me to put you in touch with one of our product or implementation experts. -Shelley Hofman, Aspect Software, [email protected].

Beantwortet am 26.4.2018
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Outsourcing/Offshoring
  • Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 27.12.2018

Aspect review

Aspect is horrible. We switched from on premise to hosted and then were told we needed to update our WFM but of course that came with a price. I would not recommend Aspect to anyone.

Vorteile

There is nothing positive to say. We have struggled with the system especially since we transitioned to hosted solution.

Nachteile

It does not give us everything we need. We have APM and have never been able to use it because the numbers have always been wrong.

Antwort von Alvaria

We are sorry that you have had such a bad experience with Aspect. We would like to make it right and have you talk to one of our product managers. I've provided my contact details so that I can connect you with the right folks at Aspect that can help get things back on track. Thank you for your honest feedback. We really appreciate it. -Shelley Hofman, Marketing Operations, Aspect Software, [email protected]

Beantwortet am 2.1.2019
Eric
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.5.2017

Flexible, powerful system that does what it needs to.

The company as a whole reduced time spent on scheduling/headcount management by roughly a third, allowing us to reallocate that time. I was able to consolidate forecasting and scheduling from a number of different Excel workbooks into a single portal, reducing time spent and stress level immensely.

Vorteile

Ease of management. A call center of 100+ can be managed by one dedicated person, and configuring supervisor/management access is extremely easy. The updated web portal (Workforce Optimization) is organized and sharp, with more features in the pipeline

Nachteile

There is a LOT here. Without attention to detail and either good notes or memory, it's entirely possible to miss one item that has larger repercussions. Good news is that it's never too late to fix errors, and the support team I've worked with has been amazing about answering any question I have.

Antwort von Alvaria

Thank you for taking the time to review Aspect Workforce Management. The team here at Aspect is thrilled to hear such good feedback from SecurityCoverage, and we¿re so happy that the solution saves time, reduces stress and improves productivity!

We appreciate your feedback and we have forwarded your comments on to our internal teams to review. Thank you for being an Aspect customer - we truly value our relationship with you. -The Aspect Team

Beantwortet am 5.6.2017
Lori
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
3

5
Bewertet am 7.5.2017

Scheduling function is the best except for schedule creation. Forecasting needs to be easier

Working to automate scheduling processes and make the schedulers and agents life easier in the contact center.

Vorteile

The scheduling module, RTA and Empower work really well for our organization. These are the best I have seen out there.

Nachteile

The schedule creation functionality is very difficult to utilize and the forecasting functionality also is not easy to use. Verints forecasting functionality is a lot easier to use.

Antwort von Alvaria

Thank you for taking the time to review Aspect Workforce Management. We are thrilled to hear that the "scheduling function is the best", and also appreciate your constructive feedback on the forecasting. We have forwarded all of your comments on to our internal teams so we can continually improve how we serve you. Thank you for being an Aspect customer - we truly value our relationship with you. -The Aspect Team

Added note: We are working on new forecasting and scheduling elements in our web interface. Your Account Team can help provide you with information on this.

Beantwortet am 14.6.2017

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