Über Zoho CRM












Zoho CRM Preis
Zoho CRM bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Zoho CRM ist ab EUR 20.00/Monat verfügbar.
Alternativen für Zoho CRM
Zoho CRM Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Die Wollmilchsau unter den CRM Tools mit vielen Baustellen und unterirdischem Support
Eine eierlegende Wollmilchsau zum Billigpreis?!
Jein, allerdings wie so oft
"wer alles kann, kann nichts so richtig!"
Der Umfang ist schier unglaublich, was gleichzeitig auch der größte Nachteil ist, es bedarf sehr viel zeit sich da rein zu arbeiten und schnell stößt man überall an die Grenzen der Tools.
Propagiert es zum Beispiel den Ersatz für Calendly, Zoom, Google Drive, Zapier zu bieten, ja auf den ersten Blick schon auf den zweiten Blick stellt sich heraus, nein Zuverlässigkeit, Qualität und Support sind meist mangelhaft.
Vorteile
Der Umfang an Tools ist der beste Vorteil, gleichzeitig auch Nachteil.
Man kann schnell starten und findet eigentlich fast alles, was es online braucht um Marketing zu betreiben.
Für den Umfang ist es Billig, anders kann man das nicht sagen... Allerdings spiegelt sich der Preis auch in der Leistung wieder...
Man kann sehr viel selbst reinprogrammieren, was einem fehlt. Dafür benötigt man allerdings entweder viel Zeit oder Kapital um es machen zu lassen.
Nachteile
Viele Tools sind zu einfach gehalten und es fehlen essenzielle Einstellungen.
Schnittstellen funktionieren nicht, auf Nachfragen wird nicht reagiert, erst die Frage bei der anderen Seite der Schnittstelle ergab, dass dort seit Monaten die Rechnung von Zoho für die API nicht bezahlt wurde und daher die API deaktiviert ist. Das ist der Punkt gewesen, an dem ich dann Zoho verlassen habe!
Vom „Kundenservice“ nach nun 2 Wochen immer noch keinerlei Reaktion seitens Zoho dazu.
Viele Tools stecken noch in den Kinderschuhen und BUGs zu melden sollte man öfters einplanen.
Einmal installierte Tools kann man nicht mehr deaktivieren und so entsteht nach anfänglichen Tests ein enormes Durcheinander. Nicht mal der Support hat die Möglichkeiten ungenutzt überflüssige Tools aus der App Übersicht zu entfernen.
Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM
Günstiger und umfangreicher im Nachgang ein Fehler der mich viel Zeit/Nerven gekostet hat. Nun gehe ich wieder auf einzelne Lösungen, ich mag es, wenn alles funktioniert und der Support 5 Sterne Niveau hat.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Your clients in the cloud
In my organization we need to have access to our customers' information, anywhere, so we think we should migrate everything to Cloud, and Zoho helped us to do it quickly and easily.
Vorteile
Easy, everything is everywhere, easy to access even from the cell phone, it is incredible that all the information is online. It helped me a lot not to depend on sitting in the office to work.
Nachteile
It can be adapted for all companies, however for Latin America and certain information such as the NIT field that is not found but solve it by generating an alphanumeric field
In Betracht gezogene Alternativen
Dynamics 365Warum Zoho CRM gewählt wurde
We needed a cloud solution, in order to have access to information outside the office.Zuvor genutzte Software
Dynamics 365Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM
The price.- Branche: Tierarzt
- Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Great for Sales Teams
My overall experience with ZOHO CRM has been a long one, but in the end I'm glad that I've stuck to ZOHO CRM's program for our sales teams.
Vorteile
I enjoy the capability of ZOHO CRM and the amount of integrations that work with ZOHO CRM.
Nachteile
ZOHO support often times, first answer the chat to send you to a FAQ or self help article. Rather than diagnosing the problem, finding the underlying cause and then proceeding accordingly. It does take a long time to learn and many of the modules can't be modified the same way as another (Example: I can create a pipeline with one module but with the other I can't). Also to become very proficient within ZOHO CRM's education, you'll have to invest more into your education. Instead of it being provided for you with the program.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
If you want to keep your sanity, then stay away from ZOHO
The benefits this software provides is nothing more than any other CRM available. Keep records of your accounts, logs of communication, track your sales pipeline, etc. etc.
Vorteile
The CRM is easy to use. Unlike other CRM products, with Zoho you don't have to be an expert to get started. The interface is clean and easy to use. It doesn't have all the insane features that other products have, but that is what sets Zoho apart because they are trying to keep it simple for small businesses.
Nachteile
There's too many issues with this product to even begin listing. The application is buggy. I started reporting bugs to their support department but they occupied too much of my time and would remote into my computer and repeat the same steps over and over again, expecting a different result. I gave up on reporting issues. They don't even care to fix them anyways. The support is extremely poor. I'd rather have them offer no support than the support they provide, as you'll get even more frustrated with their support than not even having support at all. We had an "Enterprise Account Manager" which wasn't very responsive. Any unresolved issues with the application he would just send back to the support department (the same support department you'd been previously fighting with for months on petty issues) and then nothing would end up getting done. Based on my conversations with the account manager, I can confidently say that nobody in the organization has any clue what's going on. Nobody in the company has any empowerment to do anything, everybody acts like pre-programmed robots. There is a horrible communication gap between departments, nobody is on the same page, everybody just passes the buck thinking somebody else will take care of the issue. You can tell there is a pretty bad work ethic and culture. You'll get the run around and end up getting exhausted and give up. You end up having a second job just trying to deal with Zoho. It's quite simple, STAY AWAY.

- Branche: Schreiben & Editieren
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
An inexpensive yet powerful, feature-packed CRM
Zoho CRM is made it so much easier to capture leads, and manage them properly in one space, leading to sales more often. I have no need to get another mail client or funnel, or spend time trying to add all leads from different platforms into one use boards and spreadsheets.I am very impressed with Zoho CRM and what it can do.
Vorteile
Zoho CRM is very easy to use, and also easy to customize to your liking. Features I like the most are the 1. lead/contact dashboard showing all activity for each contact and where they are in the sales pipeline. 2. Integration with Zoho mail and social media for immediate posting and communication, one-click calls and meeting schedules in the dashboard, 3. segmentation according to follow-up actions or campaigns and reporting.Integration with the rest of the Zoho Suite makes it so easy to use and set up everything with no third party software needed.
Nachteile
Zoho CRM is integrated with the rest of the Zoho Suite, which might add to your monthly subscription bill depending on what you are looking for. However, you can get an all-inclusive rate as well.Even though it is straight forward, there is a learning curve as with most software, but the tutorials really help a lot in this regard.