Salesforce Marketing Cloud

4.2
Gesamtbewertung
Bewertungen

4.2
Gesamtbewertung
Bewertungen
Zum Anbieter

Über Salesforce Marketing Cloud

Audience Studio ist eine DMP (Datenmanagementplattform), die Unternehmen dabei unterstützt, personalisierte Marketingerlebnisse zu liefern, indem Datensignale aus mehreren Quellen erfasst und gespeichert werden. Werbetreibende können Technologien für maschinelles Lernen nutzen, um Zielgruppensegmente zu definieren und eine Gerätegrafik zu erstellen, um ihre Präsenz über Kanäle hinweg zu verstehen. Audience Studio enthält die Einstein-Anwendung von Salesforce, mit der Administrationsteams Einblicke in Customer Journeys erhalten und neue Zielgruppen basierend auf Ereignissen oder Aktionen aufdecken können. Die Lösung bietet auch ein Modul für Einwilligungsmanagement, mit dem Unternehmen Einwilligungs-Frameworks für mehrere Märkte konfigurieren, die Löschung von Daten anfordern und Regeln ändern können, um die Einhaltung gesetzlicher Vorschriften im gesamten Unternehmen zu gewährleisten. Audience Studio, ehemals Salesforce DMP, wird als eigenständiges Tool und als Teil der Marketing Cloud im Rahmen von Monats- und Jahresabonnements angeboten. Der Support erfolgt per Telefon, E-Mail, über eine Dokumentation und andere Online-Ressourcen.
Salesforce Marketing Cloud Software - 1
Salesforce Marketing Cloud Software - 2
Salesforce Marketing Cloud Software - 3
Salesforce Marketing Cloud Video
Salesforce Marketing Cloud Software - 1 - Vorschau
Salesforce Marketing Cloud Software - 2 - Vorschau
Salesforce Marketing Cloud Software - 3 - Vorschau

Salesforce Marketing Cloud Preis

Salesforce Marketing Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Salesforce Marketing Cloud ist ab EUR 1’250.00/Monat verfügbar.

Startpreis:
EUR 1’250.00/Monat
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Salesforce Marketing Cloud

Salesforce Marketing Cloud Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8
Funktionalität
4.3
Bedienkomfort
3.8
Kundenbetreuung
3.9
Jennifer
  • Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
  • Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 13.1.2023

Viele Einsatzmöglichkeiten

Vorteile

Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.

Nachteile

Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.

Denise
Denise
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 6.2.2023

This tool helps lead creation and marketing analysis

Marketing, customer service, identifying problems, and finding solutions are all key to improving your company. Successfully launching campaigns and promoting products from this vantage point is a huge boon.

Vorteile

The first thing you'll notice is how great the UI is. In all honesty, I have never struggled too much with grasping the system or procedure. The availability of customization options is also excellent.

Nachteile

It's on the pricier end of the scale, and getting the complete team up and running is a significant drain on our resources, but other than that, everything seems OK and is the greatest product around.

Ali Furkan
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.12.2022

Marketers can quickly and easily create campaigns, track performance, and measure

I have been using Salesforce Marketing Cloud for a few months now and overall I am very pleased with the software. I find it easy to use and its suite of features has helped me create more effective campaigns and track performance more accurately. The segmentation and personalization tools have allowed me to deliver a tailored experience to my customers, and the detailed analytics reports have helped me measure the success of my efforts. The only downside for me is the cost, but I feel like it is worth it for the features it provides.

Vorteile

The best thing about Salesforce Marketing Cloud is its comprehensive suite of tools and its ability to automate customer interactions. The platform integrates a variety of marketing channels, including email, SMS, social media, and web, making it easy to create and track campaigns. Additionally, its segmentation and personalization features help marketers deliver a tailored experience to customers. Finally, the platform provides detailed performance metrics, allowing marketers to measure and optimize their efforts.

Nachteile

One of the drawbacks of Salesforce Marketing Cloud is its cost; the software can be expensive for small businesses. Additionally, the platform can be difficult to learn and requires a lot of time and effort to master all its features. Finally, some users have reported that the software can be slow and unresponsive at times.

Sandra
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
4
Bedienkomfort
1
Kundenbetreuung
1

1
Bewertet am 7.10.2020

Expensive and cumbersome with little support

Love what the product is capable of doing. But it takes a significant amount of time and money beyond the cost of the product to set it up and maintain it. I am dissatisfied with the representatives of SF who have zero customer service skills and can’t even answer a question when asked. They are rigid and not willing to work with clients to provide solutions. They just want the contract. I will not be renewing with them.

Vorteile

It’s capabilities once it’s configured which takes a significant amount of time and money by hiring outsourced vendors to help set it up. SF offers little or no support and sends links in response to your questions.

Nachteile

They sell the product speaking in terms of monthly payments hen switch it to annual payments when you purchase the product. They do what’s in their best interests not the client’s. They sell you products that you don’t need but you won’t figure that out until you learn how to use them and set them up which takes a few months with the help of a consultant that you must pay for separately because it’s nothing included in the price and the products are not intuitive by any means. You will also need at least one employee dedicated to setting it up and maintaining the program. The very consultant that SF recommended that I hire at an extra fee to set up the program told me that I didn’t need six of the accounts that SF insisted I needed. They simply do not care if you ever use the products or are satisfied with the products until it’s time to renew your contracts. There are too many other alternatives from companies that actually care about having a long term relationship who will sell you what you need now and help you build the platform as you grow. SF has no such interest. I will not be renewing with them.

Renly
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 8.2.2024

An Amzing Marketing Analytics Solution

Vorteile

From lead generation to marketing analytics, Salesforce Marketing Cloud has it all and is easy to use
It is affordable and makes email automation, campaign tracking and reporting easy

Nachteile

No issues with Salesforce Marketing Cloud as it meets the need

Ähnliche Kategorien