Über Twilio

Twilio ist eine CPaaS-Lösung (Cloud Communication Platform as a Service), die es Unternehmen ermöglicht, Kunden über alle Kommunikationskanäle wie SMS, Video, Voice, Chat und andere Kanäle mittels voll programmierbarer APIs anzusprechen. Twilio bietet die cloudbasierte Kontaktcenter-Plattform Twilio Flex an, mit der Unternehmen die volle Kontrolle über ihr Kontaktcenter-Erlebnis erhalten, denn jedes Elementerlebnis lässt sich an die individuellen Anforderungen des Unternehmens anpassen, einschließlich der Agentenschnittstelle, der Kommunikationskanäle, des Interaktionsroutings und der Berichterstattung. Twilio bietet verschiedene Lösungen für Unternehmen in den Bereichen Marketing, Finanzdienstleistungen, Einzelhandel, Gastgewerbe und Immobilien. Mit Kanal-APIs können Entwickelnde nutzerdefinierte Anwendungen in jeder programmierbaren Sprache wie C#, Python oder PHP erstellen, die allen Kommunikationsanforderungen gerecht werden. Unternehmen können Twilios AutoPilot, einen Chatbot mit KI (künstliche Intelligenz), in jedes System integrieren, um Kundeninformationen zu erfassen, Leads zu qualifizieren und Trigger-Nachrichten zum Abschluss von Folgeprozessen an Vertriebsmitarbeitende zu senden.  Mit Twilio Flex können Nutzer alle Gespräche von einem zentralen Dashboard aus verwalten, Workflows mit einem visuellen Workflow-Editor anpassen und das Routing von Sprache und digitalen Interaktionen mit dem TaskRouter von Twilio steuern. Twilio Flex bietet Funktionen für die Routing-Konfiguration, Anrufbeantworter-Erkennung, Gesprächsaufzeichnung, Konversationsplayer, WFO (Workforce Optimization), anpassbare Verlaufsberichterstattung, Stichwortsuche, Transkription von Aufzeichnungen in Echtzeit und vieles mehr. Twilio erleichtert die Integration in verschiedene Anwendungen von Dritten wie Facebook Messenger, WhatsApp und andere.
Twilio Software - 1
Twilio Software - 2
Twilio Software - 3
Twilio Software - 4
Twilio Video
Twilio Software - 1 - Vorschau
Twilio Software - 2 - Vorschau
Twilio Software - 3 - Vorschau
Twilio Software - 4 - Vorschau

Twilio Preis

Twilio bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Twilio ist ab $ 0.01 verfügbar.

Startpreis:
$ 0.01
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Twilio

Twilio Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3
Funktionalität
4.5
Bedienkomfort
4.2
Kundenbetreuung
4.1
Sebastian
Sebastian
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 28.6.2023

Very useful but getting more and more expensive

You have to build your own interface to use the Twilio API. Or pay for a software that can use the API, which is easier and cheaper. The Twilio interface only allows you to monitor usage, create reports, billing management, and program IVR. It doesn't provide an interface for your sales team to use.

Vorteile

I like how complete it is and all the API possibilities. You can achieve so much if you know what you're doing. You can create a call center and monitor everything, including recordings. SMS marketing, ringless voicemail, etc..

Nachteile

As you scale, it gets very expensive (no discounts at all for loyalty). Zapier is losing its market share to Make, Pipedream, and Pabbly. Soon the same will happen to Twilio.

In Betracht gezogene Alternativen

Vonage Contact Center

Warum Twilio gewählt wurde

I found a better CRM that uses the Twilio API to enable VOIP features for the sales team that uses the CRM sales funnel.

Zuvor genutzte Software

ActiveCampaign und Keap

Gründe für den Wechsel zu Twilio

Vonage was much more expensive, and integration with the CRM would have to be built manually. The CRM we chose was already built to integrate with Twilio.
Ajay kumar
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 2.1.2024

First class SMS API Platform for developers

I have been using Twilio for three years. Actually this is a very suitable Platform for SMS. This is the Platform I recommend to all my clients.

Vorteile

I am Ajay Full Stack Developer. Basically I'm using Twilio for SMS. Two things motivate me to use Twilio one is, compare to other SMS Platform it's very easy to get the payed API Key and and minimum of code. Second thing is, They provide very good costumer care support.

Nachteile

Features wise no drawbacks in Twilio but compare to other platform littlie bit more cost.

Rachel
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 1.8.2024

Reliable and effective automated call/text provider

Besides the pain points I mentioned above, Twilio has been a reliable text and call provider for our company. There are occasional outages, but they recover relatively quickly to minimize disruptions to their customers.

Vorteile

Twilio is very simple to use and easy to navigate. It's easy to find call and message records without too much trouble.

Nachteile

I wish there was a way to preview the content of the messages without having to click into it. You also cannot open the messages in a new tab, so it makes for having to troubleshoot and review messages a bit tedious to go back and scroll again.

Mark
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
1

2
Bewertet am 2.10.2023

Customer support is dificult to reach and unresponsive

We have been a SendGrid customer for about 7 months. We use the service to handle the transactional emails from our website. We have been satisfied with that service and decided to also use them for our marketing campaigns On September 30th we exported our MailChimp contacts and cleaned up the data. On October we upgraded our SendGrid plan to Basic 50k, contacted SendGrid support, informed them what we were doing and asked about the use of Tags. We then imported 47k contacts, prepared a time sensitive single send marketing piece which we released on October 2nd to our complete contact list. SendGrid shut down the campaign, disabled the links in the 13k emails that had been sent, making them useless, and suspended our account. We have been unable to reach SendGrid to resolve this. This action, and lack of it by Twillo/SendGrid has significantly impacted our business as the campaign was in support of a live continuing education course scheduled for Tuesday 10/3. At this point we are trying to salvage what we can by moving to another marketing service.

Vorteile

We were migrating our email marketing from MailChimp to Twillo's SendGrid. Relative to MailChimp we found SendGrid's email design tool to be more flexible and easier to use

Nachteile

Customer support: Two issues1 -Customer support is difficult to access. The support phone number listed on Google is disconnected, there is no chat, "Contact support" on the website requires the user to fill in a text box labeled "Tell us your issue." We've tried this multiple times only to get an error message: "There was an error retrieving results for your query. Please try again." We've managed to get multiple messages to SendGrid Support by responding to previous support ticket emails. I see some one at SendGrid has deleted all but one of these. Obviously someone knows we have an urgent issue but no response and it has been over 18 hours since our first request for support. 2. When we informed Customer support that we were migrating our marketing champagne from Mail Chimp to SendGrid they failed to inform us about the possibility of the automated account suspension we have encountered, and how to avoid it .

In Betracht gezogene Alternativen

Mailchimp

Warum Twilio gewählt wurde

Fee structure and reputation for deliver-ability

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Twilio

We were already using it for our transactional emails, fee structure and reputation for deliver-ability
Nikita
Nikita
  • Branche: Maschinerie
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 24.6.2024

Great and Reliable Call Center Tool

Vorteile

We used Twillio as our primary phone tool to manage and distribute contacts between a large group of sales managers.

Each sales managers operates in their own market and language, due to this setup many other tools were skipped and Twilio actually solved this issue for us.

Nachteile

It is really techy and not everyone from every team can be involved in setting it up.
Sometimes reliability issues arise, the pricing felt jumpy too.

Ähnliche Kategorien