Über Podio

Citrix Podio ist ein Tool für Projektmanagement und Social Collaboration. Die Lösung ermöglicht es Unternehmen, nutzerdefinierte Anwendungen zu erstellen, die den individuellen Unternehmensanforderungen und den bevorzugten Arbeitsabläufen am besten entsprechen – ohne dass technische Kenntnisse oder Entwicklungsressourcen erforderlich sind. Der Podio App Market gewährt Nutzern Zugriff auf Hunderte kostenlose Apps, die von Podio-Nutzern vorgefertigt wurden, um eine Reihe branchenspezifischer Anforderungen und Projektmanagementfunktionen wie Projektportfolio-, Problem- und Aufgabenmanagement zu erfüllen. Es gibt auch Anwendungen für Funktionen wie CRM und Bewerber-Tracking. Podio bietet über alle Anwendungen hinweg eine Reihe von Social-Collaboration-Funktionen, einschließlich „Likes“ wie bei Facebook und File-Sharing im gesamten System sowie interne Instant-Messaging- und Videochat-Funktionen. Dank der Funktionen zur Entwicklung von Anwendungen ist Podio eine Lösung für kleinere Unternehmen, die ein hohes Maß an Anpassung erfordern – insbesondere Unternehmen, die mehrere Geschäftsprozesse in einem einzigen System verwalten möchten.
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Podio Video
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Podio Software - 5 - Vorschau

Podio Preis

Podio bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Podio ist ab $ 9.00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 9.00/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Podio

Podio Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3
Funktionalität
4.2
Bedienkomfort
4.0
Kundenbetreuung
4.0
Julian
Julian
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 22.8.2022

Amazing platform for managing anything

Vorteile

Podio is a fully featured platform that allows you to manage any process. We use it as our ERP and we manage all our company processes there. We are a corporate training organization and we sell workshops. In podio we create and keep track from the beginning of the process, the delivery of the courses and the follow up. We have developed with time a quite complex and at the same time simple custom platform for our needs.

Nachteile

Reporting is quite limited and not very customizable. Also views could be more sophisticated and customizable.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho CRM, Jira, Microsoft Viva Engage und Asana

Gründe für den Wechsel zu Podio

Podio is much more than a project management platform or CRM. It lets you build your own system as you want... is like a Lego
Justin
  • Branche: Bau
  • Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

4
Bewertet am 4.9.2019

Serves it's purpose

The big boss also loves this program, because it can generate many different reports for him, from bid activity, pending logs, securement logs, win percentages with different customers or geographic areas. allows him to see many different metrics with just a few clicks.

Vorteile

The website is incredibly customizable, which allows you make this program perform many tasks that vary greatly. Our main purpose was to use this as a bid center for our company, allowing all of our branches to see who was bidding which jobs. After setting that up, we were able to have podio send out reminders after certain amounts of time to follow up on the bid results. If we were awarded the job, it will then send out notices to our purchasing department, project managers, and super intendents with the relevant information (start end dates, contract prices, labor hours estimated, location, contact info, etc). It is very helpful to make sure our branches do not double up estimating the same projects.

Nachteile

Being very customizable also means it can be quite tedious to set up initially. There are, however, many premade modules you can either use as is, or customize to fit you needs.

Antwort von Cloud Software Group

Hi Justin, thanks for the review! Much appreciated. Cheers, Sara from Podio

Beantwortet am 9.9.2019
Ann
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 14.10.2024

Good- but look at the total price.

I liked Podio, and if you don't need a lot of bells and whistles the basic version may be ideal for you.

Vorteile

I really liked how Podio integrated with Google Drive and Dropbox. it made it super easy to share files. I think it's one of the more intuitive platforms for users.

Nachteile

It's NOT that intuitive for those setting up the tasks and workflows. It may take them awhile to get things working the way you want, and if you only have one person managing the team, and they leave, you may be in dire straits if you need to make changes. I also thought Podio became more expensive quickly. the basic version is affordable but every additional feature costs more and then you are paying A LOT. And considering all the time for set-up, you may be hesitant to leave. I needed a better tracking and reporting system than what I could get from Podio, and price was getting high, so I switched

Austin
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

3
Bewertet am 18.9.2024

Customizable but clunky task management

This was very customizable and worked for me.

Vorteile

I loved the task queue feature. This showed a list of upcoming tasks and made it easy for me to review upcoming call tasks.

Nachteile

I disliked how much effort it took to manage individual tasks.

Eugenio
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 15.7.2021

a good collaboration tool for begginners of companies that can spend a lot of time in it

it is quite good, the best for us was to share information about leads

Vorteile

we can have in one place all the leads we have and all the workers can upload information about that lead, so we check there all we have from them.

Nachteile

the support it is not very good, the price it is quite high and at the end we were moving to MNprogram but we still could not do the change

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