Openbravo
Über Openbravo
Openbravo ist eine On-Premise- und cloudbasierte Lösung, die Funktionen wie Finanzen, CRM, Lager, Inventarmanagement und Beschaffung umfasst. Sie bietet Zugriff auf Verkaufsinformationen, mit denen Nutzer Mitarbeiterprovisionen für Verkäufer berechnen können. Die Lösung lässt sich in Anwesenheits- oder Gehaltsabrechnungslösungen integrieren, um Stunden- und Arbeitskosten zu berechnen. Nutzer können die Buchhaltung für Kunden, Lieferanten, Produkte, Zahlungsmethoden oder bestimmte Ereignisse wie Bargelddifferenzen oder Bargeldbewegungen am POS einrichten. Sie können Transaktionsebenendaten automatisch an die allgemeinen Buchhaltungs-, Debitoren- und Kreditorenmodule weitergeben.
Openbravo verwaltet Informationen im Produktionszyklus, von der Modellierung der Prozesspläne des Nutzers bis hin zur Verwaltung von unfertigen Leistungen, Kosten und Qualität. Die Lösung ermöglicht Nutzern die Definition von Eingabe- und Ausgabeprodukten und -mengen für jeden Vorgang, einschließlich Rohstoffe, halbfertiger oder fertiger Produkte.
Openbravo bedient mehrere Branchen, einschließlich Vertrieb, professionelle Dienstleistungen, Herstellung, Lebensmittel, Getränke und mehr. Support gibt es per Telefon und E-Mail.
Openbravo Preis
Openbravo bietet keine Gratisversion. Die kostenpflichtige Version von Openbravo ist ab EUR 1.00/Jahr verfügbar.
Alternativen für Openbravo
Openbravo Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
It is a reliable and effective tool
Vorteile
It is great, truly a very useful and reliable tool, its management of reports added to its comfortable and intuitive interface makes it unnecessary to train much of it.
The billing system is user friendly.
Nachteile
I would like you to have the option to change the colors of the system, that the user chooses how the system should look
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Cost Effective, Capable Solution in Retail and Vertical Environments
Openbravo has proved capable in multiple environments, functional, and flexible enough to deal with changing business environments, and business models.
Vorteile
Excellent underlying architecture, with functional modules built on the General Ledger, using a Model Driven Development paradigm.
Very strong in the retail space. HTML 5-based online/offline/mobile-aware front-end, with a rich feature set.
A fully-fledged development environment and training courses enables it to be customised for more niche organisations, without having to reinvent the wheel of Finance, Sales, Procurement and Inventory Management.
Nachteile
Like any ERP (which Openbravo is), there is unavoidable complexity in implementation. Implementing organisations are well-served by having well understood to-be business processes, and consistent and coherent data sets prior to project kick-off.
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
One of the best ERPs for Retail
Vorteile
Openbravo is a perfect fit for most of the Retail Business. It integrates all the platforms namely Online, Offline & Mobile to provide a seamless experience to the end user. We have partnered with Exceloid - A Consulting company, highly specialized in Openbravo technologies has customized the ERP for our Retail & Apparel Business.
Nachteile
The UI is somewhat not so attractive when compared to other ERPs. Though this can be customized to some extent, nothing like a stock UI redesign.
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
So easy deployment, so intuitive UI, and amazing value for money.
Operating our company in a very easy but effective way and for a very reasonable price.
Vorteile
State of the art technology, offline-resistent, intuitive user-interface, lean master-data management,
Nachteile
Functional footprint is still growing, but fast :-). Best would be to couple it with your legacy finsancial system so that any local fiscal/legal requirement is covered. They do have already several connectors to diferent legacy systems.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 1’001–5’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Perfect product for Large & Medium Retailers
Openbravo un-doubt the best product in the market, it has fastest sync rate between ERP and POS Terminal. It has complete Omni-Channel concept and works on any device.
Companies can make all stores server free with this.