ChannelEngine
Über ChannelEngine
ChannelEngine Preis
ChannelEngine bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.
Alternativen für ChannelEngine
ChannelEngine Erfahrungen
Funktionsbewertung
- Branche: Großhandel
- Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Intuitives Tool, um Produkte auf vielen versch. Marktplätzen zu platzieren und Aufträge...
Vorteile
Es ist sehr einfach neue Marktplätze über Channelengine anzubinden. Die Entwicklung der individuellen Schnittstellen (Produktdaten, Angebotsdaten, Bestelldaten etc.) zu den Marktplätzen wird von Channelengine übernommen, sodass selbst nur sehr geringe Entwicklerkosten für Anbindungen aufgewendet werden müssen.
Nachteile
Channelengine ist in der Lage sehr viele Daten zu beziehen und grafisch darzutellen. Dennoch ist die Exportfunktion dieser Daten noch ausbaufähig.
- Branche: Unterhaltungselektronik
- Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Sell where people shop with ChannelEngine
- Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth
Vorteile
- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies
Nachteile
- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved
Zuvor genutzte Software
RithumGründe für den Wechsel zu ChannelEngine
- International footprint- promising roadmap and eagerness to grow together on new channels and geographies- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Review
Vorteile
The ease in using the application and the customer support.
Nachteile
We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Pepijn's review
I use it every day and like the system in general.
Vorteile
Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.
Nachteile
The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.
- Branche: Geschäftsbedarf & -einrichtung
- Unternehmensgröße: 10’000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
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Quelle der Bewertung
Accelerating growth in multiple regions
Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.
Vorteile
Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.
Nachteile
US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.