Über MeisterTask

MeisterTask ist eine cloudbasierte Projekt- und Aufgabenmanagementlösung, die für Unternehmen jeder Größe konzipiert ist. Zu den Hauptfunktionen zählen Dateimanagement, Zeiterfassung und Aufgabenverwaltung. MeisterTask bietet ein Dashboard, mit dem Nutzer aktuelle Aktivitäten und aktive Projekte anzeigen können. Die Lösung bietet eine Online-Mindmapping-Anwendung, mit der Nutzer Projektpläne erstellen und mit Teamkollegen zusammenarbeiten können. Nutzer können auch Jobdetails mit Teammitgliedern besprechen, Fälligkeitstermine festlegen, Dateien hochladen und Checklistenelemente hinzufügen. Mit der Abschnittsaktionsfunktion von MeisterTask können Nutzer Mitgliedern Aufgaben zuweisen, den Aufgabenstatus ändern und Aufgaben in verschiedene Kanäle verschieben. Die Lösung lässt sich in Anwendungen wie DropBox, GitHub, Zendesk und Bitbucket integrieren. Native mobile Apps werden für iOS- und Android-Geräte angeboten. Die Dienstleistungen werden auf monatlicher Abonnementbasis angeboten. Die Lösung bietet eine Wissensdatenbank und ermöglicht es Nutzern, Support-Tickets online einzureichen.
MeisterTask Software - 1
MeisterTask Software - 2
MeisterTask Software - 3
MeisterTask Software - 4
MeisterTask Software - 5
MeisterTask Software - 6
MeisterTask Video
MeisterTask Software - 1 - Vorschau
MeisterTask Software - 2 - Vorschau
MeisterTask Software - 3 - Vorschau
MeisterTask Software - 4 - Vorschau
MeisterTask Software - 5 - Vorschau

MeisterTask Preis

MeisterTask bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von MeisterTask ist ab EUR 8.25/Monat verfügbar.

Startpreis:
EUR 8.25/Monat Preisinformationen
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für MeisterTask

Asana ist eine cloudbasierte Projekt- und Aufgabenmanagementlösung, mit der Unternehmen und Werbeagenturen Aufgaben und... Mehr erfahren
Trello ist ein visuelles Kollaborations-Tool zur Planung von Aufgaben und Projekten. Obwohl die Lösung für gewöhnlich... Mehr erfahren
ClickUp ist ein cloudbasiertes Tool für Kollaboration und Projektmanagement, das sich für Unternehmen aller Größen und... Mehr erfahren
Wrike ist eine cloudbasierte Projektmanagement-Plattform für Teams ab 20 Mitarbeitenden, die sowohl für große... Mehr erfahren
Ravetree is a cloud-based project management solution with integrated resource planning, customer relationship... Mehr erfahren

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten... Mehr erfahren

MeisterTask Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5
Funktionalität
4.5
Bedienkomfort
4.5
Kundenbetreuung
4.5
5 von 955 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Lauren A.
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 20.4.2021

I LOVE this software

I don't often say I love a software, but I love MeisterTask. As I passed over some important tasks to another person, I found she was not as organized as I was, and it was costing us a lot of lost revenue as she failed to follow up on time-sensitive claim rejections and other issues. Furthermore, due to the way our main systems work, I had a hard time keeping my own eyes on the issues before it was too late. By implementing MeisterTask, we both have insight into the issues that have come back from insurances, I'm able to better hold her accountable, and tasks are getting done. I love the Kanban board, having the ability to personalize it, write notes, have overarching tasks with subtasks, and more.

Vorteile

Visualization, due dates, reminders. It's user-friendly, and has a modern interface. The ability to customize various aspects was great. I like the dashboard that tells you what's due today, this week, or later. As a manager, I liked being able to set up multiple projects in one place.

Nachteile

I wish the product had a "due date" and "follow up dates", so it was more obvious what was being worked.
It took me a few to realize I could edit a comment, which was really helpful.
I wish it required a due date with an option or checkbox for no due date, as opposed to defaulting to no due date.
--All minor things.

Alexandra M.
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
1
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 13.4.2020

Wish they ironed out the bugs

Started with this software a few years ago and really need to spend some time looking for other software. Run accounting firm and use this software to manage the monthly entry for all clients. As all my workers are remote, I need something dependable to assign tasks and manage timekeeping for each client. Unfortunately Meistertask fails hard on dependability. The backgrounds are pretty and the aesthetic is the best thing about this software. The worst is that every other month I have issues pulling time tracking or some kind of glitch happening. For the last 2 weeks i've been unable to bill clients or access accurate reports for the time period I am trying to bill even though the hours show perfectly fine in the software, what is being downloaded is last month's time tracking which is not the search parameter I put in. Every time I contact Meister it takes a while for them to get back to me and has taken upwards of a week to fix issues with no explanation for why they keep happening. Currently I pay $70+ per month for what? I don't really care that the tasking software is pretty if the software in general stops working and I have to keep asking to fix. This is the 2nd time I've had an issue with the software in the last 3 months either not properly displaying time or not properly downloading. Don't use this if you need accurate and timely time keeping!!!!

Vorteile

-Can track time by task
-Can assign multiple team members
-Team members can view time
-Can set up multiple projects or clients
-Can get notifications when tasks completed

Nachteile

-Would be great if all workers couldn't view everyone's time
-Need feature to pull time for a date range
-Time Tracking glitches every other month
-Customer service takes forever to fix issues

Zuhairah A.
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 5’001-10’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 6.7.2021

Boost team productivity

Vorteile

MeisterTask is very easy to use, that me and my team can run and manage smoothly multiple times on the same time without its all mixing up together and making us confusing which task is belong to which project.

Nachteile

The are not many project methodology that can be implemented on the software for us to managing a more complex project. We had to switch to other software for the project, and using this software for managing something that is more simple like to-do list and daily task.

Adam C.
  • Branche: Museen & Institutionen
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 19.7.2019

Great, Affordable Project Board for Teams

It's an easy-to-use tool for your entire team. The horizontal layout makes it easy to click and drag projects/tasks from one development stage to another (one board to another), trigger email alerts, and create checklists. That makes task organization easy for a team. We have around a dozen staff using MeisterTask, and they all love it.

Vorteile

It's an incredible value for the features. We only need to pay monthly for our administrator account, and all our staff users are free. They don't get to create projects or add/change actions, but their day-to-day use of MeisterTask is free (e.g., creating and completing tasks/tickets, moving tasks around, adding checklists, etc.). I also love the integrations with other services like Zapier, which we use to allow creation of tasks via sending emails, and the MeisterTask plugin for Gmail, which lets you create tasks directly from your Inbox. This adds tons of value for our staff, who again are free users.

Nachteile

I personally don't like task management that is laid out horizontally on boards (e.g., Trello). The board layout lacks a visual hierarchy that I prefer and see in other free/cheap task management products like ClickUp. Also, while you can upload and attach files to each task, you can't immediately download from the task. You have to wait while MeisterTask fetches them from wherever they are stored in the cloud. There's a short delay, and you need to refresh your browser page to see the notification that contains your download link. That's a slight annoyance.

Mutegeki R.
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.9.2019

Improved project planning and management

Before Meister Task, having a centralized Project management system that allowed us to keep track of projects, assign tasks and reporting on progress was a nightmare. We find it a lot easier these days because of MT.

Vorteile

The software platforms are seamlessly integrated and I have access to my tasks on the go.

Nachteile

I haven't yet found any issues with this software but as soon as I do, I'll definitely bring them up to the dev team. However, providing for the ability to add project level resources (files and attachments) would be nice. Absence of email updates on pending tasks (not calender based) could also be useful.

Ähnliche Kategorien