Über Klaviyo

Klaviyo ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketing-Lösung für E-Commerce-Unternehmen. Zu den wichtigsten Funktionen gehören die Integration in mehrere Plattformen, Zielgruppensegmentierung und Leistungsberichterstattung. Mit Klaviyo können Nutzer gezielte E-Mail-Kampagnen basierend auf Metriken wie Kauf- und Anzeigehistorie und der Interaktion von Kunden mit früheren E-Mails versenden. Die Lösung lässt sich in Tools wie E-Commerce-Plattformen, Zahlungsabwicklern und Marketing-Tools integrieren, mit denen Nutzer Daten aus einer Vielzahl von Quellen zentralisieren können. Mit dem Reporting-Dashboard können Nutzer die Leistung anhand von Metriken wie kürzlich bestellten Artikeln, Rückerstattungsanfragen, Besucheraktivitäten und durch E-Mail-Marketing- und Werbekampagnen generierte Einnahmen messen. Nutzer können ihre Kunden basierend auf ihren vergangenen Einkäufen segmentieren und nutzerdefinierte E-Mail-Kampagnen versenden. Klaviyo ist als monatliches Abonnement mit Preisen verfügbar, die je nach Anzahl von Kontakten variieren. Nutzer haben Zugriff auf E-Mail-Support und eine Wissensdatenbank mit Dokumenten und Anleitungen.
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Klaviyo Preis

Klaviyo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Klaviyo ist ab $ 20.00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 20.00/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Klaviyo

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HubSpot Marketing Hub

HubSpot ist eine führende Wachstumsplattform. Über 52.000 Kunden in mehr als 100 Ländern nutzen die herausragende...

Sendinblue

SendinBlue ist ein cloudbasiertes E-Mail-Marketing-Tool für Unternehmen aller Größen. Die Lösung bietet Marketing...
Drip ist eine cloudbasierte E-Mail-Marketinglösung, die Unternehmen jeder Größe in verschiedenen Branchen wie Marketing...
Mailchimp ist ein webbasierter E-Mail-Marketing-Dienst, der Millionen Nutzer hat. Nutzer können mit der Anwendung...
Autopilot ist eine visuelle Marketingsoftware, mit der Nutzer Marketingkampagnen erstellen und Lead-Konversionen...

Klaviyo Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4
Funktionalität
4.6
Bedienkomfort
4.4
Kundenbetreuung
4.4
Dennis
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 11.8.2021

A glowing beacon in a saturated market

Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.

Vorteile

There are hundreds of email marketing managers, and they all pale in comparison to Klaviyo. Instead of trying to be a jack of all trades, Klaviyo focused on making the best e-commerce marketing platform, PERIOD. The integration with Shopify is an utter game changer, and makes it possible to actually feel in control of your marketing.

Nachteile

When it comes to Klaviyo, there is a bit of a learning curve. They do make sure there are plenty of resources, so if you want to learn you will.

In Betracht gezogene Alternativen

Sendinblue

Warum Klaviyo gewählt wurde

For the focused look into e-commerce and the commitment to make the best e-commerce marketing resource.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

Klaviyo is more focused on e-commerce which is my primary focus.
Sam
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.5.2022

Well worth the money

Despite the cons I laid out above, if you do have decent traffic and a good list size, you're missing out by not using klaviyo.

Vorteile

Klaviyo is the gold standard in eCommerce email & SMS marketing for a reason. It serves as a central hub for all your customer data and is the foundational building block for a strong segmentation & CLV strategy. It's extremely powerful with lots of features to tailor your marketing to your specific business case. I've also been very pleased with Klaviyo's customer support and educational resources.

Nachteile

Let's face it — this isn't the cheapest email software out there. For small eComm companies that are just starting out, it likely isn't the best option. The price isn't justified unless you have a decent-sized list and traffic on your site. It's also complex so there's a little bit of a learning curve.

Liam
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
3

4
Bewertet am 10.2.2023

Best tool for making marketing emails look great

Good

Vorteile

Really easy tool to make your marketing emails look great. Have used other ESP and this one made our emails look really professional.

Nachteile

It isn't a full CRM tool so expensive to have additional to HubSpot the CRM we use.

In Betracht gezogene Alternativen

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

Based on feedback and recommendations
Jeremy
  • Branche: Kosmetik
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 9.12.2016

Marketing Automation with support and deliverability concerns

In August 2015... I was convinced I needed a better email marketing solution with automation. Klaviyo is/was much more expensive than other basic email services (MailChimp, getResponse, AWeber) but the marketing automation was arguably a great investment with good ROI.

I integrated K with my site (Americommerce) and discovered that the only way to make K to work was via middleware, "CartSync" which cost about $100/month. It was imperfect. Bare minimum metrics. Marginally useful. I accepted the limitations and launched.

Klaviyo support manager's exact words to me were, "Why don't you move to Shopify?" Those words resonated...

10 weeks later when I decided to actually replatform to Shopify, getting Klaviyo support to answer a basic question was a frustrating experience. K support earned a reputation as only slightly better than useless.

Then there was the "integration disconnect" bug -- the connector to my Shopify store was shut off by Klaviyo, without notification -- ah, but there was an email -- sent by a spammy server (non-transactional) that never saw the light of day. We learned that K was sending TRANSACTIONAL EMAILS from a marketing server. And this email was getting flagged as spam by many mail servers.

In the mean time, I was a presenter at am ecommerce conference and when I asked who used Klaviyo, many raised their hand... then I asked, "is anyone satisfied with Klaviyo support?" -- the room's reaction caused the Klaviyo rep in the room to text his management team - and before the end of the session we were told K was hiring 4 new support reps.

SO the consensus was:
Klaviyo usually works great
Klaviyo has lousy support
Klaviyo is relatively expensive as your customer list grows
Klaviyo is very powerful.

But Klaviyo *had* an issue with their email hitting a spam RBL...

When I went to send a preview email for a campaign, it was flagged as spam. When I tried sending Klaviyo subscribe emails from 10 different stores that I knew to use Klaviyo, they all went to SPAM.

I was able to get Klaviyo removed from the offending RBL - but until a call from Klaviyo's director of product at T+30 hours, the silence from Klaviyo was deafening.

Then Cyber Monday's failure...

I'm still a K customer for today, but I will probably not be a customer in 60 days.

I still think the product is amazing, but no-confidence in deliverability and the history of limited support forced me to seek an alternative.

Vorteile

Incredibly powerful rules and automation flows. SUPER TIGHT integration with Shopify.

Nachteile

Deliverability is a concern. Support is slow to respond.

Jr
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 29.12.2022

Great platform if you like data

Overall, Klaviyo is a platform that I recommend to almost all of my clients. Klaviyo has done a great job of improving its capabilities over the years.

Vorteile

What I like the most about the Klaviyo Platform is the ability to understand user journeys and tie that directly to business objectives.

Nachteile

It has a few quirks, like the dashboard not loading when you have a large amount of data but you can still export to a CSV file.

In Betracht gezogene Alternativen

Omnisend

Warum Klaviyo gewählt wurde

I needed a more robust platform.

Zuvor genutzte Software

Mailchimp

Gründe für den Wechsel zu Klaviyo

Better features

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