4.1
Gesamtbewertung
Bewertungen

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Bewertungen

Über Alpega TMS

Alpega TMS ist ein flexibles und skalierbares cloudbasiertes Transportmanagementsystem, das als Software-as-a-Service bereitgestellt wird. Alpega TMS ermöglicht Spediteuren, Logistikdienstleistern und Transportunternehmen die kollaborative Verwaltung und Rationalisierung ihrer Logistikvorgänge auf effiziente und kostengünstige Weise. Du kannst End-to-End-Transportprozesse beschaffen, planen, optimieren, ausführen, begleichen und analysieren, um die Kapazitätsauslastung zu erhöhen und die Gesamtfrachtausgaben zu reduzieren. Die cloudbasierte Plattform von Alpega ermöglicht eine horizontale und funktionsübergreifende Kollaboration in Echtzeit mit allen Handelspartnern in deinem Logistikökosystem. Die Lösung bietet eine schnelle Amortisierungszeit, eine Aufrüstung mit zusätzlichen Modulen, Funktionen oder Mengen sowie eine Skalierung über die Lieferkette hinweg zu zusätzlichen Standorten, Spediteuren, Logistikpartnern, Lieferanten oder Kunden. Alpega TMS bietet globalen Support, Vertrieb und Implementierung. Der Anbieter ist ein vertrauenswürdiger Partner für über 200 Unternehmen in 80 Ländern, und seine Kunden variieren in Bezug auf Unternehmensgröße, Umsatz und Transportausgaben. Die Lösungen erfüllen die Anforderungen einfacher bis komplexer Lieferketten. Über 200.000 Nutzer melden sich täglich bei den TMS-Lösungen von Alpega an.
Alpega TMS Software - 1
Alpega TMS Software - 2
Alpega TMS Software - 3
Alpega TMS Software - 4
Alpega TMS Software - 5
Alpega TMS Software - 6
Alpega TMS Software - 1 - Vorschau
Alpega TMS Software - 2 - Vorschau
Alpega TMS Software - 3 - Vorschau
Alpega TMS Software - 4 - Vorschau
Alpega TMS Software - 5 - Vorschau
Alpega TMS Software - 6 - Vorschau

Alpega TMS Preis

Alpega TMS bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Nein

Alternativen für Alpega TMS

Alpega TMS Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.0
Funktionalität
4.0
Bedienkomfort
3.9
Kundenbetreuung
4.2
Pam
  • Branche: Verpackung und Container
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 24.6.2019

Logistics Manager

used to never go down... something has changed

Vorteile

convenience... I don't have to make apt.

Nachteile

It has been "down" a lot lately.
very hard to make apt. when can't get into software

Antwort von Alpega

Hi Pam,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.

Beantwortet am 26.6.2019
Dave
  • Branche: Lebensmittelproduktion
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 28.6.2019

Roquette-1st in the U.S. to use Transwide

We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the U.S.

Vorteile

ease of use for shippers and carriers
information organized in a logical format
great visibility
filter function helps manage shipments

Nachteile

system goes down and that creates major issues, all visibility is lost, don't know what tenders went through and what didn't.
Every day there are Error messages meaning a problem with someone's call-off, I receive all errors (Roquette sites all over the world). Would be great if we could see only U.S. call-off errors.

Antwort von Alpega

Hi Dave,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
Our support team will reach out directly regarding the email notifications.
We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.

Beantwortet am 3.7.2019
Peter
  • Branche: Lagerung
  • Unternehmensgröße: 10’000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

3
Bewertet am 25.6.2019

Review Software

Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.

Vorteile

Organized, informational, Changeable, Very User friendly.

Nachteile

Slow, Too many steps, Have to click too many pages to get what information is needed.
Needs to have quick access to Daily Schedule upon logging in.
Needs to be faster at loading up pages.
It would be nice to have an App on phones for easy logging on delivery times and or changes.

Antwort von Alpega

Hi Peter, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback.
You are able to set Current Schedules as your homepage. I will contact you directly to explain.

Beantwortet am 26.6.2019
Aimie
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 501–1’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 25.6.2019

Alpega (Transwide)

Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to conduct business in the manner it needs to, to best serve our customers. The customer service team in Pittsburgh is always willing to help, and make it a priority to help find ways to make the system work more for our needs. CSR is always on top of finding solutions, and if she doesn't know the answer she makes sure to search one and get back to us.

Vorteile

This software makes it easier for my department to conduct business. It gives a line of communication between our customer service department and truckers in order to ensure the customer is getting their shipments. It is eye appealing and user friendly.

Nachteile

The notifications are sometimes delayed, on when they are going to have outages.

Antwort von Alpega

Hi Aimie, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback and we're happy to hear our support team has been helpful.
We are currently working on improving our communications around system access.

Beantwortet am 26.6.2019
Dave
  • Branche: Konsumgüter
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 15.7.2016

Excellent Communication Tool

We were the first U.S. company to start using Transwide. We utilize the tendering product to get our orders to truckload carriers. It saves us a lot of time and errors in the tendering process. Our carriers like it a lot with the 24/7/365 system availability.

Vorteile

Simplicity of use and clear organized transport order information for the users.
Login is fast, easy to add users, TW Support is very reactive and helpful for both Shipper and Carriers. Don't have to keep changing password like a lot of systems.
System updates are always done on weekends.

Nachteile

Screen changes are a bit slow (about 15-30 seconds per screen).
Scheduled down time is always planned for best time in Europe so is always during U.S. business hours.

Antwort von Alpega

Thanks for the great review and feedback. WE appreciate our lengthy relationship with Roquette. You never forget your "first" ;-)

Beantwortet am 15.7.2016

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