Über Bob

Bob ist eine HR-Plattform, die das Personalmanagement vereinfacht und die Arbeitserfahrung für jeden Mitarbeitenden modernisiert, wodurch Engagement, Unternehmenskultur und Produktivität gefördert werden. Egal, ob du vor Ort, aus der Ferne oder in hybrider Manier arbeitest – Bob lässt sich an deine Arbeitsweise anpassen. Die Lösung ermöglicht es HR und Managern, die Leistung und Bindung zu steigern, was zu solideren und produktiveren Teams führt. Mit Bob kannst du deine HR-Kernprozesse wie Onboarding, Leistungsmanagement und Vergütungsmanagement mithilfe automatisierter Workflows rationalisieren, um deine Effizienz zu steigern, alle Touchpoints abzudecken und wertvolle Zeit zu sparen. Bob bietet quantifizierbare Echtzeitdaten für strategische Entscheidungen, die sich auf das Endergebnis auswirken. Bob hilft dynamischen Unternehmen dabei, das Beste aus ihren Mitarbeitenden herauszuholen. Die engagierten Teams von Hibob in den USA, Großbritannien, Europa, Israel und Australien arbeiten täglich daran, über 1.400 moderne, schnell wachsende mittelständische Unternehmen zu bedienen.
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Bob Preis

Bob bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Nein
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Bob

Bob Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5
Funktionalität
4.4
Bedienkomfort
4.5
Kundenbetreuung
4.6
Vilius
Vilius
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
4
Funktionen
5
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 5.11.2019

Great all-around people management software

Vorteile

bob team is extremely agile and receptive to feedback. New features are pushed frequently and we feel heard when talking to the client service.

Nachteile

Most definitely the application's speed. It's sluggish, and the login takes forever.

In Betracht gezogene Alternativen

Zoho People, Namely, BambooHR, Workday HCM und Podio

Gründe für den Wechsel zu Bob

bob seemed to have the best balance between customizability and provided/fixed frameworks of people management.
Verifizierter Rezensent
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.3.2023

Great for Growing Global Company

Our first implementation specialist was amazing. She provided excellent resources and followed up quickly. She was knowledgeable and helpful. Our account manager is also very good and she works with us monthly to help make sure that we're meeting our annual HR goals by reducing administrative workload in the system and allowing us more time to focus on the people of the organization.

Vorteile

More than just an HRIS, it's a place for employee engagement. Great personalized homepage to keep people updated. Easy to use and to set up. You can keep a pulse on the culture with ease. They are constantly improving product and takes feedback from clients and they keep you informed. They also work with you to ensure that the product is meeting your needs and help you find ways to better utilize it. It's easy to implement new items and grows with the company well. We were able to globalize our Org chart and better integrate the global teams.

Nachteile

Currently, there is no way to have a site admin vs a total admin. This is an issue if you want a HR lead at each site to be able to customize the program without access to their counterpart's private information. Also, employee's do not have the ability to opt in or out for their birthday or work anniversary being shared. There are work arounds but right out of the box, it's either all employees show up or none show up on the homepage.

In Betracht gezogene Alternativen

UKG Ready, TriNet Zenefits und BambooHR

Warum Bob gewählt wurde

Needed to globalize our systems and find a system that could serve us as we grow.

Gründe für den Wechsel zu Bob

Had the features we needed and big on engagement.
Martyna
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
3
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

3
Bewertet am 18.11.2019

Review of HiBob

Bob has become our main HR system and allows us to track all the absences and employee information. We also use it as a base for the monthly payroll and use various reports. Bob provides a good onboarding experience for the new starters and allows employees to bond over some additional, fun information such as hobbies, food preferences, superpowers etc.

Vorteile

Very easy to use, helpful and quick customer support and account management, user-friendly layout.

Nachteile

Sometimes there can be limited functionality - examples include not being able to amend the automatic responses (onboarding) or adjusting holidays for part-timers.

Tilly
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 7.3.2024

Good Integrations

Vorteile

Love the fact that you can integrate many different platforms with Bob. Such as Zinc and Greenhouse and really easy to work your way around the system.

Nachteile

I cant think of any at this moment. Love everything it does.

Marija
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 30.5.2023

Affordable, customisable and easy to navigate

We are satisfied with hibob as our HRIS solution. We are a remote company so it´s really important that all is in one place and that we can track each other bank holidays, different announcements and just being able to get all relevant data with few clicks.

Vorteile

The easiness of setting up and customising the system to the company's needs. Not to forget that the price was less than what we were paying for another software that has not had half of the features like hibob. In the end, the system is pretty straightforward for the users, if you are an admin you can easily get the information you need and all is even accessible from your phone.

Nachteile

Some of the features could be more customisable such as an organisation chart, conditioning on reviews but if you do report it to the team they communicate if that customisation is on the roadmap or if they believe they will develop it. It would be great to have webinars on new features and great practises of hibob employees itself.

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