Über Odoo

Odoo POS ist Teil der integrierten Suite von Geschäftsanwendungen von Odoo. Das Modul ist sowohl online als auch offline verfügbar und bietet einheitliche Daten für alle Geschäfte. Außerdem enthält es eine integrierte Bestandsverwaltungsfunktion. Das POS-Modul von Odoo ist Teil einer Open-Source-Sammlung von Geschäftsmodulen, die auch die Module Buchhaltung, Marketing, Lagerverwaltung und Projektmanagement umfasst. Zu den Funktionen des POS-Moduls gehören drahtloser Support, Beleg-/Etikettendrucker, Kundenhistorie, Inventarverfolgung und automatisierte Bestellung. Mit der E-Mail-Marketing-Funktion können Einzelhändler nutzerdefinierte E-Mails an ihre Kunden senden und sie über Sonderangebote und Verkaufskampagnen informieren. Einzelhändler können sogar Prämien- und Treueprogramme einrichten, um ihren Stammkunden Rabatte und andere Werbeleistungen anzubieten. Odoo POS eignet sich für kleine bis mittelgroße Einzelhandelsunternehmen mit zwei bis zehn Geschäften. Die Lösung ist als Monats- und Jahresabonnement verfügbar. Nutzer können das Support-Team von Odoo per Telefon und E-Mail erreichen.
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Odoo Preis

Odoo bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Startpreis:
Nicht vom Anbieter bereitgestellt
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Odoo

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Odoo Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.0
Funktionalität
4.1
Bedienkomfort
3.9
Kundenbetreuung
3.6
Alián
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 25.2.2020

Excellent ERP to manage your business operations

We used to use spreadsheets before switching to Odoo and the savings in time and effort, plus the accuracy of the information is the main value we receive. Particularly, the Recruitment module helps us to configure an Application Tracking System, and now, we have visibility over KPIs that before was not possible. The implementation of an extension of the CRM module allow us to customize easily the system to our needs too.

Vorteile

Odoo provides my company with all the modules needed to manage the business. It is easy to set up, intuitive and the modules are well integrated.

Nachteile

The Community edition provides a lot of built-in features, but since version 9, Odoo has been moving features from Community version to Enterprise, so I could see some of them, which I was using, unavailable in recent versions.

In Betracht gezogene Alternativen

SugarCRM

Warum Odoo gewählt wurde

Because managing business operations in spreadsheets it is extremely time-consuming. It requires a lot of coordination and is prone to errors.

Gründe für den Wechsel zu Odoo

Because provides more modules. The availability in our market of Python developers to extend and customize the platform was another reason.
Wes
  • Branche: Einzelhandel
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
1
Funktionen
2
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
1

4
Bewertet am 14.9.2020

Do Not Purchase Directly From Odoo

I wish it had worked. We struggeld with the software for 18 months - even reaching out to the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] via Twitter asking for help. Odoo does not care about the customer. If you work with a reseller, they are awesome. But we made the mistake of buying through Odoo, installing 3rd party apps and then having tons of programming issues that no one would help us with. Great software - horrible company.

Vorteile

The software is incredibly eligant. The way everything works together via API is astounding. I can't say enough about how flexible this software is.

Nachteile

Support. We made the mistake of purchasing through Odoo and not a reseller and everything was pretty much wrong from day 1. All help is predicated on you having no 3rd party apps. The problem is, you cannot run the software without 3rd party apps.

In Betracht gezogene Alternativen

NetSuite

Warum Odoo gewählt wurde

We outgrew Zoho.

Zuvor genutzte Software

Zoho CRM

Gründe für den Wechsel zu Odoo

Compared to Netsuite, it was affordable and the rep assured us it would do all the things Netsuite would do.
Ignacio
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
0

5
Bewertet am 21.1.2023

Great CRM for managing projects and customer support

We have noticed that Odoo has improved our capability to stay in contact with our clients and manage our projects.

Vorteile

Odoo allows to plan development projects with many different customizable phases. The ticketing system is robust and enables an easy channel to give support to our customers.

Nachteile

Being open source sometimes can sometimes make more difficult to find solutions to your problems. Also the installation and configuration process could be easier.

Ranjeet
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
2
Funktionen
4
Bedienkomfort
3
Kundenbetreuung
2

3
Bewertet am 22.12.2022

It is not appropriate for agencies to use this product

Agencies that need to build multiple websites might want to look elsewhere, as this company does not offer refunds.

Vorteile

The pricing is fair, but we were disappointed with the support and onboarding experience as it was not as transparent as we would have liked.

Nachteile

I didn't find out about the different pricing for different regions until two months into development, which really threw a wrench into our business plans.

Stanley
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 9.11.2022

Best CRM for Small to large Enterprises

POS in Odoo is simply the best point of sale I have ever used.

Vorteile

Availability of most requested add-on modules and makes it the most ideal crm system.

Nachteile

Odoo enterprise model is quit expensive especially for small business.

In Betracht gezogene Alternativen

Invoiced, Invoice Ninja und Zoho Invoice

Warum Odoo gewählt wurde

Lack of a powerful Point of Sale

Zuvor genutzte Software

QuickBooks Desktop Enterprise und Invoice Ninja

Gründe für den Wechsel zu Odoo

Widest range of module including fleet management.

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