Über SimplePractice

SimplePractice ist ein cloudbasiertes Praxisverwaltungssystem, das die geschäftliche Seite einer Privatpraxis erleichtert. Die einfach zu bedienende und HIPAA-konforme Software hilft Gesundheits- und Wellnessfachleuten, ihre täglichen Prozesse wie Terminplanung, Zahlungsabwicklung, Dokumentation und mehr zu automatisieren. Zu den wichtigsten Funktionen gehören kostenlose, unbegrenzte Terminerinnerungen, die Verwaltung von Versicherungsansprüchen, Online-Terminanfragen und ein Kundenportal zur Vereinfachung der Kundenkommunikation. Sende papierlose Aufnahmeformulare über das Kundenportal – so kannst du deinen Kunden an einem Ort das Überprüfen, Unterzeichnen und Bezahlen erleichtern. Verwende die Online-Terminanforderungsfunktion, damit Kunden eine für sie geeignete Zeit anfordern können. Daraufhin kannst du jede Anfrage genehmigen oder ablehnen. Sobald deine Termine geplant sind, reduziere deine Nichterscheinungen, indem du kostenlose, unbegrenzte Sprach-, Text- und E-Mail-Erinnerungen an deine Kunden sendest. Mit der integrierten Telehealth-Plattform kannst du Kunden von überall aus betreuen, ohne dass zusätzliche Anmeldungen oder Links erforderlich sind. Rationalisiere deinen Prozess des Notizenmachens mit der robusten Vorlagenbibliothek oder erstelle deine eigenen Vorlagen, um weniger Zeit mit Papierkram und in Sitzungen zu verbringen. Du kannst deine Vorschaunotizen laden, Änderungen vornehmen und dann deine Notiz sperren und signieren – fertig. Jetzt musst du in deinen Sitzungen keine Zeit mehr mit dem Besprechen von Zahlungen verbringen. Vereinfache Online-Zahlungen mit AutoPay und einer sicheren Online-Kreditkartenabwicklung. Darüber hinaus ist die Abwicklung von Kreditkartenzahlungen vollständig in dein SimplePractice-Konto integriert – es sind keine zusätzlichen Anmeldungen oder Anstrengungen erforderlich. SimplePractice verfügt auch über die erforderlichen Tools, um deine Praxis wie die Professional Website erfolgreich zu vermarkten. Wähle aus professionell kuratierten Themen, Farben und Fotos aus, um in Minutenschnelle eine einfache, schöne Website zu erstellen. Darüber hinaus lässt sich die Professional Website nahtlos in dein Konto integrieren, sodass du all deine Praxisinformationen nicht zweimal eingeben musst. Dein SimplePractice-Konto lässt sich auch in das Monarch-Verzeichnis integrieren, sodass potenzielle Kunden deine Praxis leicht finden, einen Termin anfordern und die benötigte Pflege erhalten können.
SimplePractice Software - 1
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SimplePractice Video
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SimplePractice Preis

SimplePractice bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SimplePractice ist ab $ 39.00/Monat verfügbar.

Startpreis:
$ 39.00/Monat
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für SimplePractice

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PlanStreet

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TherapyNotes

TherapyNotes is a cloud-based mental/behavioral health software system that includes electronic health records (EHR), a...
DrChrono’s iPad and iPhone compatible EHR and medical billing platform allows medical practices and healthcare...

SimplePractice Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5
Funktionalität
4.5
Bedienkomfort
4.5
Kundenbetreuung
4.5
5 von 2’441 Bewertungen Alle Bewertungen anzeigen
Amanda G.
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
4

5
Bewertet am 7.8.2019

Simple Practice saved me!

Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Vorteile

I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Nachteile

Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

In Betracht gezogene Alternativen

TherapyNotes

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

Simple practice had many more needed features.

Antwort von SimplePractice

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

Beantwortet am 13.8.2019
Nichole M.
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 27.9.2021

Love this practice management system and it keeps getting better

Simple Practice is an all one solution for small private practices- it's not only a user friendly electronic health record, but an insurance billing platform, staff tracking if you have independent contractors or employees, secure messaging system, telehealth platform, source for quality continuing ed, weekly inspiration, revenue tracking, and all the tools you need for a easy digital client onboarding process.

Vorteile

As an experienced clinician and small private practice administrator I find this software easy to use and the SP team really does take user feedback seriously and updates and adds features regularly. The roll outs of changes are thoughtful, with good lead times, and always a net improvement in user experience (so far). Reports are detailed enough for me to keep an eye on revenue, independent contractor services, and I can easily update forms and communicate with team members and clients confidentially. Also, online scheduling and the Client portal make client onboarding a breeze without hiring a receptionist.

Nachteile

I wish I could run reports based on services provided and/or detail of services provided to clients with specific payors.

In Betracht gezogene Alternativen

CareLogic Enterprise

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

I previously had a lot of experience with Care Logic when working for a larger agency. SP offers a much simpler and tech savvy solution for a small practice.
Amber S.
  • Branche: Psychische Gesundheitsfürsorge
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
2
Bedienkomfort
2
Kundenbetreuung
1

3
Bewertet am 26.5.2021

Administration is Frustrating

Vorteile

It is simple to use and if you don't have a large number of clients that you see then it works well.

Nachteile

None of the billing reports include all data points that is necessary for keeping track of payments and insurance reimbursements. For example, one report may have date of service and paid amount, but not the date the payment was made or for which clinician. Another report may have the date of service, client, and clinician, but not the payment amount or date it was paid. This makes it necessary to keep records outside the system which creates a problem for record keeping from a HIPAA standpoint. It's also a problem that we are paying for a system that doesn't cover all our needs.

The second significant problem is that Simple Practice doesn't allow patient medical record numbers. They also have stated they do not intend to include this in future improvements. When you can't use the billing reports because they are incomplete, and then you can't assign a medical record number to a patient, it makes it extremely difficult to follow HIPAA guidelines on record keeping. You can assign a medical record number to a patient, but there is no place to put it so you are unable to do any reports or searches using the number. And, again, you must keep a record of it outside the system.

Antwort von SimplePractice

Hi Amber, thank you for the detailed review! You're right, none of our Reports include the date an insurance payment was made, but the Appointment Status Report includes the date of service, amount owed, amount insurance paid, amount client paid and the clinician's name. Here's more on the Appointment Status Report: [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]! Although you can't assign a medical record number in the system, each client has a unique numerical code in the URL. You can use these numbers, or the entire URL to distinguish your clients from one another outside the system. - Ruth from SimplePractice

Beantwortet am 11.6.2021
Jean J.
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
4
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 21.9.2021

Simple Practice for SLP

Overall would recommend to anyone with a small practice who is willing to put the time/effort into creating their own templates.

Vorteile

Overall this software is very intuitive. It's relatively easy to customize and I love having my documentation in billing all in one place for such a low cost. The customer services is exceptional. Anytime I have a question I simply send a message and link and I have a helpful response within 24 hours.

Nachteile

As a pediatric SLP, I have had to create my own templates for pretty much everything due to insurance requirements and the nature of my assessment and treatment. This can be time consuming for sure. I would love to be able to use the telehealth software, but I really need to be able to give the kids remote control in order to keep them engaged and as far as I know that isn't a feature at this point. The billing can get confusing, but the customer service has been incredibly helpful with this and I feel it's mostly due to the complexity of the billing for that client more so than the software.

In Betracht gezogene Alternativen

Fusion

Warum SimplePractice gewählt wurde

Started my own (single provider) practice and found Simple Practice to be much more affordable and intuitive.

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

Primarily cost
Mark senyo A.
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 7.7.2021

simplifies all processes to a level that allows us to focus on actual client care

Simple practice was introduced to me and my [SENSITIVE CONTENT] during a medical conference we attended during the early stages of setting up our private practice. Thankfully, it came at a time when we were still developing our core processes and workflows, so it was able to shape our systems right from the very beginning.

Vorteile

Simple Practice is very easy to learn and get comfortable using. All the various features easily link up to others that follow or proceed in the logical process of service delivery, making product navigation extremely user friendly and smooth.

Nachteile

The period allowed for the free trial is a bit short and does not allow potential buyers enough time to test all the core elements before having to make a decision on whether to purchase or not.

In Betracht gezogene Alternativen

OnCall Health

Warum SimplePractice gewählt wurde

Simple practice had a more comprehensive set of features and more applicable uses for the stage we were in as a new practice

Zuvor genutzte Software

TherapyNotes

Gründe für den Wechsel zu SimplePractice

The recommendations we received from our network of associates and administrators were in favor of Simple Practice

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