Über Quire

Quire ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung, mit der kleine und mittlere Unternehmen Aufgabenlisten, Aufgaben und mehr verwalten können, um die Kollaboration zwischen Teams zu erleichtern. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Dokumentenmanagement, Echtzeit-Bearbeitung, Kommunikationstools, Diskussionsforen, Dateifreigabe, Meilensteinverfolgung und Projektplanung. Teams, die Quire verwenden, können Aufgaben über ein Kanban-Board anordnen und priorisieren, um die Visualisierung von Workflows zwischen Mitgliedern zu ermöglichen. Mit der Lösung können Führungskräfte Teammitgliedern Aufgaben zuweisen, Zuweisungen nach Priorität sortieren, Aufgaben filtern und Start-/Fälligkeitstermine von Projekten mithilfe von Gantt-Diagrammen anzeigen. Darüber hinaus können Nutzer Aufgaben folgen, um auf registrierten Geräten Erinnerungen über anstehende Termine zu erhalten. Quire wird mit einer API (Application Programming Interface) geliefert, die die Integration in verschiedene Drittanbieteranwendungen wie Slack, Outlook Calendar, iCal und andere erleichtert. Android- und iOS-Apps werden ebenfalls angeboten, sodass Nutzer ihre Geschäftsaktivitäten per Fernzugriff verwalten können. Quire bietet Support per E-Mail und über FAQs.
Quire Software - 1
Quire Software - 2
Quire Software - 3
Quire Software - 4
Quire Video
Quire Software - 1 - Vorschau
Quire Software - 2 - Vorschau
Quire Software - 3 - Vorschau
Quire Software - 4 - Vorschau

Quire Preis

Quire bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Quire ist ab $ 10.95/Monat verfügbar.

Startpreis:
Kostenlose Version:
Ja
Kostenlose Testversion:
Ja

Alternativen für Quire

monday.com

Die herausragende Kollaborations- und Projektmanagementplattform monday.com hilft Teams bei der gemeinsamen effizienten... Mehr erfahren

MeisterTask

MeisterTask ist eine cloudbasierte Projekt- und Aufgabenmanagementlösung, die für Unternehmen jeder Größe konzipiert... Mehr erfahren
Teamwork ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung, die Unternehmen Funktionen zur Verwaltung verschiedener... Mehr erfahren
Jira Software ist ein Softwareentwicklungstool, das von agilen Teams zum Planen, Verfolgen und Freigeben von Software... Mehr erfahren
Airtable ist eine cloudbasierte Projektmanagementlösung für kleine und mittlere Unternehmen sowie Abteilungen in... Mehr erfahren
Trello ist ein visuelles Kollaborations-Tool zur Planung von Aufgaben und Projekten. Obwohl die Lösung für gewöhnlich... Mehr erfahren

Quire Erfahrungen

Funktionsbewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.9
Funktionalität
4.4
Bedienkomfort
4.8
Kundenbetreuung
4.9
Brad
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.2.2018

Convenient, efficient, effective, simple

I use it for task management to organise what I need to do, and assign my team tasks. Also there's a mobile app so I can see what the team is getting done when I'm not at the computer.

Vorteile

I can 'deep dive' doing sub tasks to sub tasks as deep as I like, and each point can have their own deadline, description, labels, comments etc. With other platforms each task only has one deadline but you know, things aren't always that simple. There are big goals and there are little objectives that need to be met to reach those goals, and there are errands that need to be done before you can do those objectives. Quire allows you to plot all these out, assign them to different people and with different deadlines. Its great.

Also its free, at least for now.

Nachteile

Its only a little thing and isn't really an issue: When you sort the tasks in order of due date, you don't know which sub-tasks are for what task. So lets say for example you have different clients that all need the same three tasks done for them (task A, B & C), and with different deadlines. When you sort in order of due date, you notice that task A is due tomorrow - but you don't know who for. Unless you clear the sorting, there's no way of knowing. Of course you can just select the specific sub-task, turn off the sort and turn it back on again when you know who it is, but then what about the other sub-tasks? Its only a mild inconvenience and I don't really use the due date sort that often anyway.

Suzillah
  • Branche: Logistik & Lieferkette
  • Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

4
Bewertet am 5.10.2021

Quire helps with task managing

Vorteile

My team and i manage to collaborate our task with ease with Quire, thanks to the simple operation that Quire implement for the task management. We can easily check the task process and progress on the kanban board on the dashboard. Tagging the task feature work perfectly, and i can using it to bring attention to my colleague for the task that they need to finish.

Nachteile

There are some shortcoming in the communication platform, as the chat or message sometimes not properly sent and not receive by the other end. I need to close and reopen the application again for it to start sync all the information again and make the pending chat properly sent out.

Chris
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
3
Funktionen
1
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
3

2
Bewertet am 4.7.2017

Great app, but still missing Android support

All the things mentioned under "pros," especially good, simple collaboration.

Vorteile

Easy to use; easy to work with others; responsive and friendly support; no training required; and the interface is nice and clean.

Nachteile

Two years ago, they said "mobile" was their 1st priority, only to clarify later that they meant iOS only, and not mobile in general. Then last year, they said Android was their 1st priority, but we are halfway through 2017 and Android support is still a no-show. As a workaround, they will tell you how to run their site in a browser, but that doesn't work so well, as it means very basic functionality, such as push notification, is missing.

This is why I've down-rated overall quality, features, value (even though it's free) and customer support (even though they are friendly) - there's very little value here for Android users, no matter how cheerfully they keep telling us it's their top priority.

Zuhairah
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 5’001–10’000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
0
Funktionen
4
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
0

4
Bewertet am 6.7.2021

Simple apps, but get the job done

Vorteile

Quire has all the tools that i need for my team to collaborate and sharing the workload that we are working on. The software dashboard is so simple, that i have no problem finding the right tools to use, and it will show all my task and project on the main page for easy access to them.

Nachteile

Communication platform is one of the things that this software should upgrade. For now, they lacks in this field and to having a quick message with my team on the software is almost impossible. They also should introduce build-in template for the task, so we don't have to create if from the scratch.

Sofia
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung
Preis-Leistungs-Verhältnis
5
Funktionen
5
Bedienkomfort
5
Kundenbetreuung
5

5
Bewertet am 21.5.2018

More than you can ask for. Easy and user-friendly interface

Quick and simple to use, sync with calendar and great support

Vorteile

I've been looking for an app that would allow me to track my projects and numerous daily tasks in a simple and effective way, with several subtasks and Android app. I've tested more than 40 apps and I was happily surprised with Quire. First, it is free and yet offers features that allow me to smoothly organize my work and personal agenda. I can sync it with my calendar, filter, sort and organize my tasks easily within a multi-project view. But what impressed me the most was the customer support. They asked for feedback, provided quick guidance and replied to my queries. This is something I consider very important and I've seen paid apps not replying at all to my queries so for Quire team... 5* and counting :)

The app looks and works great too. I'm loving it!
Can't wait to see further development

Nachteile

Being a free tool, Quire offers more than the basics, especially when comparing to paid competitors. I'd love to see a time tracker and maybe a generic tasks Dashboard (Kanban or similar) as I'm very visual :) But overall, for the price you pay (zero!) it's the best I've tested so far

Ähnliche Kategorien